Gå til innhold

Premiere: MS DV --> VCD i Nero.

Anbefalte innlegg

Jeg importerer DV-filmene i PRemiere, og da blir de lagret med MS-DV kodek. Bruker den samme kodeken når jeg redigerer. Men når jeg på et senere tidspunkt skal brenne dette over til VCD så går ikke det så veldig bra. Filmen som blir på ca. 1.9GB blir, når Nero dekoder den, til ca.77MB. Men når jeg skal teste plate, så finner den ikke ei eller annen fil sier den i MediaPlayer.

Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg spør:

Hva skal man gjøre fra man importerer filmen fra kameraet, redigerer, og brenner den ut til VCD? Tips, råd, vink osv. mottaes med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vel først og fremst så bør du ikke overlate kodinga av avi-filen til vcd-kompatibel mpeg-1 til Nero, la heller TMPGEnc gjøre jobben. Dersom du allerede har en ferdig rendret avi-fil kan du åpne denne direkte i tmpgenc, ellers kan du også bruke avisynth til å frameserve fra Premiere til tmpgenc (veldig kjekt om man har lite med diskplass). Bruk vcd-templatene i tmpgenc (PAL er europeisk standard) og øk motion search precision noe, og du burde få det beste resultatet du kan få hva angår dv>vcd.

Windows støtter vcd (mpeg-1) uten videre, så hvorfor du får feilmelding vet jeg ikke. Hvilken fil er det som mangler?

[ Denne Melding var redigert av: Praetorian på 2002-04-12 00:02 ]

Lenke til kommentar

Her er feilmeldingen jeg får hvis jeg går inn på DETALJER på feilemldingen som sier at han finner ikke angitt fil:

Banen til filen er ikke riktig

Windows Media Player finner ikke filen. Navnet på serveren, den delte katalogen eller filen kan være feil.

Kontroller om det er skrivefeil eller avvik i filnavnet eller banen. Hvis feilen vedvarer, tar du kontakt med leverandøren av Internett-innhold for å få riktig plassering av filen du vil spille av.

Feil-ID = 0x80070002, Løsnings-ID = 0x00000000

PS: Jeg får faktisk denne feilmeldingen på andre VCD plater som jeg vet virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...