Gå til innhold

VG I DAG: En amerikansk sivil halshugget.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som mener at torturen USA gjør med å kle fangene nakne er det samme som dette er rimelig skrudde i hodet spør du meg.........

Det kom nettopp fram at britiske soldater har skutt uskyldige sivile som ikke har virket truende.

 

 

Uansett rart at noen Irakere i hundebånn kom på forsiden i avisene her til lands mange dager på rad, men når en amerikaner blir skjært hodet av kommer det ikke på forsiden. Norske aviser er så mot USA at jeg blir helt overgitt
Kanskje man forventer mer av okkupantene enn av de de er der nede for å stoppe?
Lenke til kommentar
Man kan vel egentlig ikke forvente noe annet der nede.

 

Hvis dette var myntet på folk i midt-østen generelt så bidrar ikke dette til å løse en konflikt. For å løse en konflikt er man nødt til å godta at kulturene er forskjellige og jobbe ut i fra det, generalisering og slikt vil ha negativ virkining. Hvis jeg tolket deg feil så skrik ut...

Både og.

 

Nei, dette gjelder ikke muslimer/arabere generellt.

Ja, landet er pakket med terrorister.

Lenke til kommentar
Denne handlingen har fått meg til å mene at USA bør trekke seg ut, for så å se på at landet går fullstendig til helvette.

 

Fordi det var noen få fundamentalister som halshogde en amerikaner så skal man skjære alle irakere over en kam? Høres ut som du står for kollektiv avstraffelse, ikke særlig rettferdig. Bla. nazi-tyskland benyttet dette når hjemmefronten sprengte toglinjer osv. Drepte alle innbyggerne i den nærmeste landsbyen. Et eksempel for å vise hvor urettferdig dette er.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
Ja, landet er pakket med terrorister.

 

Å? Hvor mange promille av befolkningen tror du egentlig er terrorister? :ermm:

Har det virkelig noe å si?

 

De har, som jeg startet en tråd om, ødelagt sympatien mange har fått for dem.

Det har da vitterlig USA også gjort for lenge siden.. Og det er nok en god ting da folk kan slutte å synes synd på folk, og i stedet seg hva som skjer.

Lenke til kommentar
Denne handlingen har fått meg til å mene at USA bør trekke seg ut, for så å se på at landet går fullstendig til helvette.

 

Fordi det var noen få fundamentalister som halshogde en amerikaner så skal man skjære alle irakere over en kam? Høres ut som du står for kollektiv avstraffelse, ikke særlig rettferdig. Bla. nazi-tyskland benyttet dette når hjemmefronten sprengte toglinjer osv. Drepte alle innbyggerne i den nærmeste landsbyen. Et eksempel for å vise hvor urettferdig dette er.

Men det kan være en reaksjon jeg fikk nå like etter å ha sett hele videoklippet.
Lenke til kommentar
Har det virkelig noe å si?

 

Ja, det har det faktisk. Du sier at landet er "fullstappet" med terrorister. Det blir som å si at Norge er fullstappa med lottomillionærer. Er faktisk viktig å understreke det, mange som faktisk tror at "muslimer er terrorister".

Tolk det som du vil.

 

Eller prøv å fortelle meg ting jeg ikke vet.

Lenke til kommentar

LINK FJERNET AV MODERATOR

 

Der er filmklippen.

 

Til dere som vil se den.

 

Anbefaler resten som vurderer å ikke se den å bare enkelt la være. Er ikke noe pent syn.

 

 

EDIT av moderator : Ingen vits i å ha slike filmklipp på dette forumet. Mindreårige som leser "ikke noe pent syn", "vil anbefale de som lett blir støtt til ikke å se den" og lignende, vil så klart klikke på linken.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale noen å se den hvis man blir lett støtt.

 

Jeg følte meg litt uvell etterpå.

 

Dette virket vel kanskje mot sin hensikt?

 

 

edit - kanskje ikke så lurt å legge ut linken på et forum med mange under 18 år?

Det er en grunn til at slikt ikke vises på TV (i tillegg til å skåne de pårørende).

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...