Gå til innhold

VG I DAG: En amerikansk sivil halshugget.


Anbefalte innlegg

En jeg kjenne her på skolen fant i dag en artikkel som igjen er ifra irak, jeg ville starte en tråd siden det har vert oppe diskusjoner om dette før når det gjaldt fangene som ble torturert og mishandlet.

 

Det som har skjedd er at som svar på torturen har de halshugget en 26 årig sivil som ble tatt gissel i irak, de tok en kniv inntil halsen hans og skjærte det av mens du kynne høre skriket rett etter at de hadde lest opp en kunngjøring foran kamera. Deretter tok de hodet holdt det foran kameraet og skreik: "Allahu Ahkbar"! Eller i andre ord som vi har så mange ganger før fra dem der nede:

"Gud er Stor!!!"

 

Hva synes dere om dette ? Les kankje artikkelen her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2272528

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før krigen var argumentasjonen at Irak var 'a breadingground for terror' og 'harbouring Al-Qaida'... idag er det mye mye verre. Idag er Irak terroristenes disneyland.

 

Takket være krigen i Irak er rekrutteringen til ekstremistene sikret i lang tid fremover.

 

Som Richard Clarke sier, krigen i Irak har ingenting med å bekjempe terror å gjøre. Tvertimot, krigen har styrket dem.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp sotte her og høsta inn masse om både krigen i Irak, Afghanistan, Israel VS Palestinia. Det som jeg kommer frem til at det er ikke bedre noen plasser, enten så er det bomber de bruker, macheter elle samma faen.

 

Men det som var brutalt i denne sammenheng er at de tok hodet til personen etter å ha filmet han og så kuttet av ham hodet, link til dette her:

 

LINK FJERNET AV MODERATOR

 

Vi kan jo bare si at det blir mer og mer skrudd her for hver krig som kommer og hver terror aksjon som kommer.

Én stakkar kan jo bare spørre hva blir det neste som kommer?

Cyanid gass angrep live på tv eller hva? Dette må stoppes uansett, enten det er fra et lands side som krigfører eller om det terrorrist skithuer som klikker på andre og blåser seg selv til såkalt paradis!

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Så filmen på TV2 Nyhetene i går... fy faen... jeg ble så tom inni meg.. samtidig følte jeg et rasseri i kroppen..

 

det er så utrolig fælt.... finner ikke ord... :mad:

 

det var en sivil for faen...

 

 

men fort kom virkeligheten tilbake til hoodet mitt og den sier at USA er minst like ille..!

 

Torturen av Irakiske fanger... Massakre av titusentalls sivile.. er bare litt av det USA har på samvittigheten...

 

De fortjener å ta konsekvenser....

 

men at folk skal slå tilbake med å gjøre det samme, nemlig drepe sivile, er jo helt på trynet...

 

 

USA får pelle seg ut av Irak NÅ... Stopp den forbanna krigen for faen...

Diktaturet er fengslet.. ingenting å krige for... ingenting åå drepe for og ihvertfall ingenting å drepe sivile for....

 

Jeg forstår faktisk inni meg hvorfor denne islamistiske gruppen tar hevn... men jeg liker ikke måten denne hevnen blir gjort på...

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Det er greit nok med hevn, men på en så grov måte? Det er nesten bare som å sette fylle bensin på bålet og i tillegg hive ei stor 50 KG flaske med propan gass oppå for de amerikanske troppene.

 

Hadde det vert en amerikaner så hadde gjort det, så ville media tatt og blusset det opp som om noen hadde reist til mars på en 1 dagers tur!

Lenke til kommentar

Det er en risiko man tar når man reiser til et slik område i en slik tid. Men jeg støtter det absolutt ikke

 

Eneste måten det kan bli slutt på krigen er at begge parter innrømmer sine feil (noe som aldri kommer til å skje), samt at de er villige til å legge fra seg våpen, diskutere framtiden, og at irakerne får overta landet sitt igjen, og styre det selv.

Lenke til kommentar

Det var ikke noe kritikk av hva han kalte dem, bare at det ikke akkurat kom fra rett person. Jeg vil tørre å påstå på bakgrunn av JoachimRs tidligere innlegg at han er rimelig fanatisk i sin tro på at USA er verdens beste land og at de gjør verdens beste jobb i Irak, at Bush er verdens beste president osv osv....Det finnes NULL kritikk av USA i den mannen.

 

JoachimR: Ikke ta dette som at jeg ser på deg som like ille som de som kuttet av huet til amerikanerne, langt der i fra, jeg mener bare at du har mange likhetstrekk i din tankegang som mange fundamentalister/patrioter.

Lenke til kommentar

Ja dette er desverre et resultat av krigen, den har skapt et fristed for terrorister, samtidig som usa sin behandling av både kriksfanger og sivile er svert nedverdigende for dem. Det at en kvinnelig fangevokter står frem og ler av en naken mann er for dem mye verre en å halshugge noen.

Jeg forsvarer ikke noe av det som skjer tvert om, men dette har de allierte troppene en god del av skylden for.

Lenke til kommentar

De som mener at torturen USA gjør med å kle fangene nakne er det samme som dette er rimelig skrudde i hodet spør du meg.........

 

Å til dere som mente det ikke var noen vei utenom dette. Jeg har løsningen. Hydrogen bomber :yes: Neida fra kødd til fakta. Krigen der nede er helt syk, men hvilkne kriger er ikke det. Enig med deg som sa USA måtte ut. La Irak få kriget fra seg internt, så kanskje det roer seg ned etterhvert. Nå for tiden er folk helt gale der nede. Kan ikke dømme hele den Amerikanske hæren pga noen gale fangevoktere...............Gjelder begge veier egentlig. Kan ikke dømme hele det Irakiske folket pga noen gale fundamentalistiske svin.

 

Uansett rart at noen Irakere i hundebånn kom på forsiden i avisene her til lands mange dager på rad, men når en amerikaner blir skjært hodet av kommer det ikke på forsiden. Norske aviser er så mot USA at jeg blir helt overgitt :(

Lenke til kommentar
Man kan vel egentlig ikke forvente noe annet der nede.

 

Hvis dette var myntet på folk i midt-østen generelt så bidrar ikke dette til å løse en konflikt. For å løse en konflikt er man nødt til å godta at kulturene er forskjellige og jobbe ut i fra det, generalisering og slikt vil ha negativ virkining. Hvis jeg tolket deg feil så skrik ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...