Gå til innhold

Skjermkortet starter ikke?

Anbefalte innlegg

Vi har en PC her. Hovedkortet døde (brent chip nede ved bunnen av kortet), og vi vet ikke helt hvorfor. Det var et MSI-hovedkort, til Pentium 4, og diagnose-LED'ene fortalte oss at det var noe galt med RAM'en. Nå har vi nytt hovedkort, ny prosessor, ny RAM, ny strømforsyning og i det hele tatt. Vi trykker på power-knappen, maskina booter tydeligvis, men ikke noe skjermbilde. Vi har prøvd to skjermer, en gammel liten Sony-skjerm og en splitterny Samsung 19". Og begge disse funker både før og etterpå, på andre maskiner. Vi tenkte at det gamle skjermkortet, et GeForce2MX, kanskje var vandret heden sammen med det gamle hovedkortet, så vi har lånt oss et TNT2 M64. Det gir heller ikke noe respons. Kan det hende at dette skjermkortet OGSÅ er ødelagt, eller er det noe annet vi har gått glipp av da vi koblet opp på nytt, og i det hele tatt..?

(Ja, jeg vet at dette kanskje er litt drøyt, siden jeg allerede har laget en tråd på "Skjermkort"-kategorien. Men det er vel kanskje et litt mer generelt problem.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser litt lenger ned så har faktisk jeg det samme problemetogså.. ;D Har vært inne på tanken at det kunne være ramen men det er det ikke.. Prosesoren er heller ike død. Så dette blir moro not..

Lenke til kommentar

Okej, vurderer selvmord. :p Snudde speaker-kabelen (det slo meg plutselig at det ikke peip). :blush: Nå funker den LITT mer. Vi fikk i alle fall gjort innstillinger i BIOS. Windows XP vil ikke boote, merkelig nok, etter at vi har byttet hovedkort og skjermkort og diverse. Så... Setter inn en annen harddisk, for å legge inn OS på.

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...