Alieu Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordan ser "veikartet" til de forskjellig bredbånds leverandørene på østlandet ut ? Blir vi sittende på de overprisa 704kb linjene våre i mange år fremover? eller kan vi vente oss noe som dette: http://www.bredbandsbolaget.se/se/content.jsp?t=2&s=3&m=302 eller http://www.bostream.com/controller.php?action=scream Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordan ser "veikartet" til de forskjellig bredbånds leverandørene på østlandet ut ?Blir vi sittende på de overprisa 704kb linjene våre i mange år fremover? eller kan vi vente oss noe som dette: Fiber tenker jeg man kan vente seg mange steder, det er der det skjer utbygging i norge for tiden. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 må vel sikkert vente til noen leverandører tørr satse. Venter på og ta det over strømnetett ? =P Lenke til kommentar
Irons Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 På alle nye boligområder som telenor bygger _nye_ sentraler, har de sagt at de skal legge fiber2thehome..... Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Firstmile og Telenor skal begynne å testkjøre ADSL2 til høsten. Max hastighet ligger på 48 Mbit/s. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg leste på Itavisen for en tid tilbake at VDSL har en teoretisk hastighet på 52Mbit in og ut. ADSL2 og VDSL går det ut på det samme ? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kabelnettet til cd(før avidi) har etter oppdatering av linjer og utstyr klart 30Mbit/s i tester. Men du må nok regne med at cd som er et underselskap til telenor ikke får lov, eller vil gjøre sånn hastigheter tilgjengelige for oss dødelige på mange år enda. Telenor har jo som kjent en policy som går ut på å melke markedet mest mulig før nytt utstyr kommer(tenk bare på isdn)!. Nå skal ikke jeg klage. Har 1250/1250 linje for ca 550kr i mnd, og pakker jeg 100 kr til inn så får jeg 2050/2050. Dette er meget godt prisa i norge. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Nå skal ikke jeg klage. Har 1250/1250 linje for ca 550kr i mnd, og pakker jeg 100 kr til inn så får jeg 2050/2050. Dette er meget godt prisa i norge. Hvilken leverandør tilbyr dette ? Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Det finnes flere aktører som legger fiber for tiden. Det spørs jo hvor på østlandet du mener, men bor du i Hadelands-regionen, er det lagt fiber-nettverk der nå! . Tror nok flere vil satse på å legge fiber etterhvert også. Men en ting: ADSL2, vil jo si at det blir asymetrisk kan vi da risikere at Telenor gir oss 1mbit opp ? Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Østfold ---> Fredrikstad Lenke til kommentar
toyman Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 "Triple play" er lansert av Lyse Energi, og blir i disse dager introdusert bl.a. i Hadelandsområdet (Jaren og Grua). Her får man 2 Mbps eller 10 Mbps begge veier (såvidt jeg har lest), og da står det jo respekt av det. Samtidig får man "gratis" telefon (for alle tilknyttet det samme nettet) samt TV-kanaler. Månedsprisen blir ca. 700 kroner. Synes ikke det er så ille. Og ja: Det er snakk om fiberkabling til hver enkelt husstand.. Informasjon om produktet: https://www.lyse.no/?3047 Referanse utbygging på Hadeland: http://www.henett.no Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Nå skal ikke jeg klage. Har 1250/1250 linje for ca 550kr i mnd, og pakker jeg 100 kr til inn så får jeg 2050/2050. Dette er meget godt prisa i norge. Hvilken leverandør tilbyr dette ? Canal digital(før avidi), dersom man er i et område som har den nye modem plattformen, ellers så er det vel 100 kr mindre imnd og bare 256 ut. Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 "Triple play" er lansert av Lyse Energi, og blir i disse dager introdusert bl.a. i Hadelandsområdet (Jaren og Grua). Her får man 2 Mbps eller 10 Mbps begge veier (såvidt jeg har lest), og da står det jo respekt av det. Samtidig får man "gratis" telefon (for alle tilknyttet det samme nettet) samt TV-kanaler. Månedsprisen blir ca. 700 kroner. Synes ikke det er så ille. Og ja: Det er snakk om fiberkabling til hver enkelt husstand.. Referanse utbygging på Hadeland: http://www.henett.no Dette er et av de produktene jeg har vært mest fornøyd med. 10240/10240 er nydelig fart, alt går lynkjapt. Dette koster ca 700 kroner, med TV og telefon (også via cat 5 kabel), kommer det rett under tusenlappen. Virker kjempegreit og koster det samme som en brukbar adsl-linje. Fast ip koster forresten 10 kr/mnd. Det virker også som at det er litt mer enn 10 Mbit, foreløpig nedlastingsrekord er 1670 kB/s. Måtte oppdatere fra 11 Mbit til 54 Mbit trådløst nettverk, kjedelig når begrensningen ligger hos kunden - René Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg leste på Itavisen for en tid tilbake at VDSL har en teoretisk hastighet på 52Mbit in og ut. ADSL2 og VDSL går det ut på det samme ? Dersom jeg ikke husker feil har VDSL en teoretisk maks hastighet på 56 Mb/s. VDSL og ADSL2/ADSL2+ er ikke det samme etter det jeg vet. Noen andre kan sikkert dette bedre enn meg. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 For ordens skyld, Firstmile ser på ADSL2++ (maks 48Mbit/s ned) mens Telenor ser ut til å falle ned på ADSL2/ADSL2+ (maks 24Mbit/s ned). Oppstrøm på ADSL2(++) flavourene er forholdsvis lave. Fra 1.5 til 3Mbit/s tror jeg, avhengig av hvilken annex(er) du bruker. Når det gjelder VDSL er ZyXEL markedsledende der i form av installerte porter og har per idag utstyr i Japan som (kan) kjører ~50Mbit/30Mbit/s. Dette er 4-bånds DMT, og det jobbes med 5-bånds VDSL som tillater ~70Mbit/s ned, usikker på oppstrøm men rundt 40-50 vil jeg anta. VDSL er ikke det samme som ADSL2(++). VDSL opererer med mye høyere frekvenser så rekkevidden er sterkt begrenset i forhold til ADSL2(++) som kan tilby høyere hastigheter på lengre strekk enn dagens ADSL. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Lyse sliter med upload då.....begynner å hikke på over 8mbit :/ Eg trenger absolutt meir enn det. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Må vi regne ett, to eller tre år før ola nordmann kan sitte på en 10mbit linje ? "hmm, flytte til sverige tro?" Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Flytt til hadeland Så får du det fort eller andre plasser med lyse sitt system Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Et annet spørsmål.. Hvor mange kan man ha på 1Mbit SDSL fra nextgentel når man spiller f.eks CS ? dvs. ping under 25 på en catchgamer.no eller gameserver.no server. med rate 25000 updaterate 101 cmdrate 101 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Må vi regne ett, to eller tre år før ola nordmann kan sitte på en 10mbit linje ? "hmm, flytte til sverige tro?" Flytt til Stavanger du hjembyen til Lyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå