Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus SpaceLink Wireless Router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en slik en, har kun prøvd printerserver-funksjonen så langt, mn den fungerte utmerket. Og i diverse tester rundt om på nett, så har et ikke virket som om det har vært noe problemer med de andre funksjonene heller.

Løp og kjøp :thumbs:

Lenke til kommentar

jeg har en sånn asus selv, er noen problemer med den: problemer er :

1. hybrid mode funker KUN med andre asus som har hybrid mode, den funker IKKE som brigth.

2. den er KUN 802.11G, IKKE noe suport for 802.11B (selv om du ser den men får ikke koplet til den)

3.config web siden funker KUN i IE eller mozila ikke i opera eller netscape(saver ikke setings)

4. switchen tåler ikke høy load. eks kopier 600gb med full load, da rebooter den etter jeg hadde kopiert 200gb. :((( og den wan portenmonger enda mer.

5. en fysisk problem er at antenna løsner helle tiden hvis den blir tatt med litt rundt.

6. dhcp server slår seg plutselig ,hvis du drar ut og sette i strømen (av og til ikke vær gang)

så er stort

:no:

har self test og oppgrader firmware men det fixser noen av di jeg ikke har skrevet

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
jeg har en sånn asus selv, er noen problemer med den: problemer er :

1. hybrid mode funker KUN med andre asus som har hybrid mode, den funker IKKE som brigth.

2. den er KUN 802.11G, IKKE noe suport for 802.11B (selv om du ser den men får ikke koplet til den)

3.config web siden funker KUN i IE eller mozila ikke i opera eller netscape(saver ikke setings)

4. switchen tåler ikke høy load. eks kopier 600gb med full load, da rebooter den etter jeg hadde kopiert 200gb. :(((  og den wan portenmonger enda mer.

5. en fysisk problem er at antenna løsner helle tiden hvis den blir tatt med litt rundt.

6. dhcp server slår seg plutselig ,hvis du drar ut og sette i strømen (av og til ikke vær gang)

så er stort

:no:

har self test og oppgrader firmware men det fixser noen av di jeg ikke har skrevet

1. Jeg har selv prøv asusen i bridge med andre enheter som støtter WDS uten noen problemer. Har da prøvd mot produkter som benytter seg av andre brikkesett (prism gt og marvell libretas).

2. Jeg har ikke hatt noen problemer med noen 802.11b kort på wl-500g. Jeg har derimot merket problemer med noen 802.11b+ produkter fra d-link mot asusen.

3. Har ikke prøvd dette selv

4. Har merket meg at noen har hatt problemer om de har brukt alle 5 porter til switch (deaktivert router funksjonaliteten), men mange jeg kjenner som overfører store mengder data har ikke hatt noen problemer med de 4 vanlige switch portene. Asus bruker samme maskinvare som buffalo airstation wbr-g54 og linksys wrt-54g som er blant de mest solgte wlan enhetene i verden det siste året.

5. En basestasjon pleier som oftest ikke å flyttes så mye på. Den har en helt vanlig RP-SMA tilkobling så problemer med denne vil også være der med andre enheter med samme antennetilkobling.

6. De problemene har jeg heller ikke hørt om, eller sett på forumene her.

Til trådstarter, det finnes mange tråder om denne enheten på forumet som er datert før. De om har hatt problemer med denne har vært en dårlig produksjon fra asus sin side, dette har bedret seg betraktlig etter nyttår.

Se forøvrig test av den her:

http://www.barbara.no/art.php?artikkelid=1016

Lenke til kommentar

Kjøpte min i september\oktober i fjor, og etter å ha dytta inn ny firmware har den vært dønn stabil. Har riktig nok ikke prøvd å flytte mer data 15-16GB trådløst, men det funket ihvertfall. Og har eller ingen problemer med .11b standarden. Har 2 stk SMC 11Mbit kort, og ett 3Com 54Mbt kort, og alle kjører problemfritt samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...