Mr.Elendig Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Nytt spørsmål, da... Hvordan velger jeg bort KDE for Fluxbox eller GNOME? Som nevt over, så kan du 1. instalere gdm/kdm/xdm e.l. (forutsetter seff at du har flux/gnome/el inne) 2. Eller slenge in dropline gnome (vis du liker gnome, da får du med Xserver 4.4 og gdm) 3. gå til /etc/X11/xinit og symlink ' xinitrc ' tiil kva du måtte like (sjølvforklarande når du drar ein ls i mappa) Forutsetter at du har lagt inn flux/gnome/wutever via pkgtool/swaret/e.l. Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 For å lage symlinker bruker kommandoen ln. Les mer med man ln Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 For meg måtte jeg bruke /dev/input/mice, Option "ZAxisMapping" "4 5" Og ExplorerPS/2 Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Velkommen til Slackware-verdenen, Toolshed. Det er meget bra saker. Skal jeg komme med en anbefaling, laster du ned Dropline GNOME 2.6 som ved hjelp av en enkel installer, tilbyr et fullverdig desktop-system for Slackwaren din. Den installerer også GDM, som tilbyr deg valgmuligheten mellom de ulike skrivebordsmiljøene / WMene. Forøvrig, Dropline bruker X.Orgs ripoff av en XFree 4.4 RC-versjon. Altså i rette Linux-ånd. Endret 12. mai 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Grunnen til at jeg har installert Slackware er at jeg har en ganske kul jobb. Der har jeg 99% tid til å gjøre akkurat hva jeg vil, så lenge jeg forblir innenfor kontorets fire vegger, har ubegrenset linje, det vil si den kun er begrenset til at vi kun har 100 Mb/s-switcher, og ubegrenset med datautstyr, så nå er det beste PC med 17" LCD fri til bruk kun for meg og mine interesser... Men grunnen til at jeg faktisk valgte Slackware er fordi jeg vil lære meg Linux og ikke Fedora, RedHat, Clarkconnect osv. som jeg kan nå. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Grunnen til at jeg har installert Slackware er at jeg har en ganske kul jobb. Der har jeg 99% tid til å gjøre akkurat hva jeg vil, så lenge jeg forblir innenfor kontorets fire vegger, har ubegrenset linje, det vil si den kun er begrenset til at vi kun har 100 Mb/s-switcher, og ubegrenset med datautstyr, så nå er det beste PC med 17" LCD fri til bruk kun for meg og mine interesser... Men grunnen til at jeg faktisk valgte Slackware er fordi jeg vil lære meg Linux og ikke Fedora, RedHat, Clarkconnect osv. som jeg kan nå. Aii, hørtes ut som en kul jobb, lyst å fortelle hva du jobber med? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Testkanin for forskere som vil se på livet til en som får gjøre hva han vil av sine interesser innenfor data? Endret 12. mai 2004 av CobraM Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Testkanin for forskere som vil se på livet til en som får gjøre hva han vil av sine interesser innenfor data? Det hadde vært kul jobb Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 For å lage symlinker bruker kommandoen ln. Les mer med man ln ln -s source destination Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Nytt spørsmål, da... Hvordan velger jeg bort KDE for Fluxbox eller GNOME? Ved å kjøre xwmconfig kan du grafisk velge mellom de som er installert. # xwmconfig Endret 12. mai 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Konge! Nå fikk jeg opp Fluxbox også, ja... Må prøve alle sammen. Ang. jobben min, så er jeg sekretær på en IT-avdeling. Det vil si at jobben min er å sitte i resepsjonen og ta imot folk som kommer (som oftest <10 om dagen) og svare telefoner som ringer. Det er heller ikke så ofte, så resten av tiden surfer jeg hw og det var vel derfor jeg fant ut at jeg skulle installere Slack. Lenke til kommentar
huf Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Konge! Nå fikk jeg opp Fluxbox også, ja... Må prøve alle sammen. Ang. jobben min, så er jeg sekretær på en IT-avdeling. Det vil si at jobben min er å sitte i resepsjonen og ta imot folk som kommer (som oftest <10 om dagen) og svare telefoner som ringer. Det er heller ikke så ofte, så resten av tiden surfer jeg hw og det var vel derfor jeg fant ut at jeg skulle installere Slack. Omg for en kul jobb! btw for slackware! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Ja, kan ikke klage på jobben min, nei. Prøvde nettopp XFCE4 for første gang, og det var litt digg! Men får fortsatt ikke til scrollehjulet på musen. Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du har kjapp linje, og mange CD-er. Last ned SuSE Live Eval. Start opp med CD-en i, og kjør igjennom konfigurasjonen, så kopierer du bare XF86Config fra den. Fungerer ypperlig Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du har kjapp linje, og mange CD-er. Last ned SuSE Live Eval. Start opp med CD-en i, og kjør igjennom konfigurasjonen, så kopierer du bare XF86Config fra den. Fungerer ypperlig SaX2 rox? Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Roxxxor ur b0xxxororos :S Men det funker iallefall gullfint Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Men får fortsatt ikke til scrollehjulet på musen. Dette har jeg fått til i dag på min slackware-box. Jeg måtte skrive inn følgende i min XF86Config: Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "IMPS/2" Option "Device" "/dev/mouse" Option "ZAxisMapping" "4 5" Option "Buttons" "5" Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg har et spørsmål til... Er det ikke mulig å få norsk tastatur med mindre man er i X? Og hva står tty 1-7 for? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 norsk tastatur - ja, men ikke spør meg hvordan... (fedora bare fikset det for meg...) tty 1-7 er de virituelle terminalene 1-7 (prøv å trykke controll+alt+f[1-7] (i et tekstbasert konsoll kan du droppe controll...) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Ja, jeg vet hva de er til, men jeg lurte bare på hva tty stod for... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå