the_ruthless Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Vi har en PC her. Hovedkortet døde (brent chip nede ved bunnen av kortet), og vi vet ikke helt hvorfor. Det var et MSI-hovedkort, til Pentium 4, og diagnose-LED'ene fortalte oss at det var noe galt med RAM'en. Nå har vi nytt hovedkort, ny prosessor, ny RAM, ny strømforsyning og i det hele tatt. Vi trykker på power-knappen, maskina booter tydeligvis, men ikke noe skjermbilde. Vi har prøvd to skjermer, en gammel liten Sony-skjerm og en splitterny Samsung 19". Og begge disse funker både før og etterpå, på andre maskiner. Vi tenkte at det gamle skjermkortet, et GeForce2MX, kanskje var vandret heden sammen med det gamle hovedkortet, så vi har lånt oss et TNT2 M64. Det gir heller ikke noe respons. Kan det hende at dette skjermkortet OGSÅ er ødelagt, eller er det noe annet vi har gått glipp av da vi koblet opp på nytt, og i det hele tatt..? Lenke til kommentar
Impius Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) "life don´t talk to me about life.. " For ikke å snakke om at den gamle skjermen som var koblet til maskin, ser ut til å ha tatt en lengere ferie.. Endret 12. mai 2004 av Impius Lenke til kommentar
korny Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 jeg bytta skjermkort på min maskin. da jeg starta maskinen boota den men ingen bilde. siden jeg bruker vannkjøling så tenkte jeg at prosesoren var skadda. den var ikke skadda, men når jeg satt den sammen igjen så virka den. mit tips er prøv og ta ut og in prosesoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå