Gå til innhold

Skru av tynnklienter.

Anbefalte innlegg

Vi har altid hatt muligheten til å skru av maskiner "remote" med symantec ghost. Men etter at vi startet med et skolelinux prosjekt har vi ikke tenkt noe på dette før nå. maskiner bruker jo strøm og f.eks mellom 18.00/06.00 er det ingen på de maskinene.. heller ikke i helgen.

Har prøvd å forhørt meg rundt kom kring, men ikke kommet frem til noen løsning, vil helst kunne ssh'e til server skrive f.eks shutdownclients og muligens kunne gi den noen parametere for hvilke maskiner jeg vil skru av(Grupper??)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egil.B, greit det, men vil gjerne ha mulighet til å gjøre det når jeg vil også, og da er spm, noen kommandoer jeg kan kjøre fra tynnklient servern som igjen kjører kommandoene på tynnklientene? et script skal jeg nok klare å fixe selv ;)

Lenke til kommentar

telnet er som standard installert på LTSP,men ikke ssh. Skal ikke være noe problem å installere "ekstra" programmer på de tynne klientene, du installerer dem ganske enkelt inn i /opt/ltsp/i386.

Veit endel av skolelinux-folka la inn samba på en tynnklient....

ser på min egen SL-server nå, og ser ut til at du må få kjørt halt på en eller annen måte. Du kan starte telnet, eller installere cron/ssh...... Burde være mulig.

Ta evt. kontakt med [email protected], og spør om noen har gjort det, evt. dokumenter hvordan du gjør det selv så andre også får muligheten til å dra glede av det.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...