dash Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Da jeg skal koble til utstyret, står det at man skal ta ut ledningen som går fra telefonutaket til ISDN-boksen, for å så koble den til splitteren. Dette går ikke, da ledningen går rett inn i ISDN-boksen.(ikke rj-45 kontakt). Det er 2 stk rj-45 kontakt innganger på ISDN-boksen. Noen som vet hvordan jeg kan få det til (uten å måtte leie montør)? Endring: det jeg hovedsaklig lurer på er om man kan sette på en rj-45 plugg på tlf ledningen. og hvor hver kabel skal være i pluggen. Har tang og plugger, så det er ikke noe problem Endret 12. mai 2004 av dash Lenke til kommentar
YamahaR1 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Dersom du har en telefonplugg i tillegg til ISDN-boks gjør du følgende. Kable fra telefonplugg til splitter (line). Deretter kabel fra ISDN-boks (merket linje) til splitter (merket phone). Siste kabel fra splitter til PC. Lenke til kommentar
dash Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 problemet er at tlf-ledningen ikke har plugg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Sett RJ45 på telefonledning. Du bruker pinne 4 og 5 (de to midterste). Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 skulle gå det. nb for nettverk skal du lage dette par 1 og 2 skal se sånn ut pine 1 2 3 og splitt par 2 slik at siste ledningen skal bli 6 telefon har de siste lednings parrene 4,5 og7,8 Lenke til kommentar
dash Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Sett RJ45 på telefonledning. Du bruker pinne 4 og 5 (de to midterste). Ok. Er det den røde og blå ledningen jeg skal bruke? Etter jeg har gjort dette, kobler jeg den inn i 'line' på splitteren. Men så står det at jeg skal koble en kabel fra 'phone/isdn' på splitteren til 'line' på ISDN-boksen. Må jeg da ta av rj-45 pluggen for å så koble kabelen inn der tlf-ledningen kom? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Du kan vel se hvilke ledere som er koblet i ISDN boksen? Det er de du skal bruke. I prinsippet så klipper du av telefonkabelen og setter på to RJ45 plugger som kobles til splitter inn og ut (men husk at det er typisk 100V på en ISDN telefonlinje). Lenke til kommentar
dash Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordan kan man unngå å få strøm i seg da? Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Du bruker rød og blå leder, i pinne 4 og 5 på ledningen. Husker ikke om det var rød-blå eller blå-rød, eller om begge deler fungerer. Fikk støt engang jeg avissolerte med tennene, men det var ikke 100V Mener å huske det er enten 9V eller 12V. Lenke til kommentar
dash Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Fikk støt engang jeg avissolerte med tennene, men det var ikke 100V Mener å huske det er enten 9V eller 12V. hehe.. tror jeg bruker tangen til avisoleringen. Men ledningen som går fra 'phone/isdn', skal den også bare ha en blå og en rød ledning? Vanlig tp-kabler har jo ikke rød farge Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 hehe.. tror jeg bruker tangen til avisoleringen. Men ledningen som går fra 'phone/isdn', skal den også bare ha en blå og en rød ledning? Vanlig tp-kabler har jo ikke rød farge Her blir det også bare benyttet to ledere, og det skal være de to midterste såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
dash Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Har fått til å gjøre dette nå. Hvis det er noen andre som lurer på det samme, har jeg lagt ut et bilde her Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har fått til å gjøre dette nå. Hvis det er noen andre som lurer på det samme, har jeg lagt ut et bilde her Håper du har tenkt på å gjøre det litt mer permanent, er veldi lett at en av de ledningene blir dratt ut når det henger sånn! Lenke til kommentar
dash Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Har fått til å gjøre dette nå. Hvis det er noen andre som lurer på det samme, har jeg lagt ut et bilde her Håper du har tenkt på å gjøre det litt mer permanent, er veldi lett at en av de ledningene blir dratt ut når det henger sånn! hehe... jo, men da trenger jeg vel kabler som inneholder kobber. Tlf-ledningen var veldig kort, så det var så vidt jeg fikk koblet til. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville fått tak i en ny ISDN boks som har vanlig plugger så montert opp et ordentlig stikk hjemme =) (kan kjøpes på klas ohlson) Lenke til kommentar
dash Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville fått tak i en ny ISDN boks som har vanlig plugger så montert opp et ordentlig stikk hjemme =) (kan kjøpes på klas ohlson) mulig vi sier opp isdn-abonnementet, da vi ikke har bruk for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå