Gunder1 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har et Hercules Digifire 7.1 lydkort i pc, dette har b.la optisk ut. Problemet mitt er at jeg trenger ca 12 meter med optisk kabel, får jeg tak i dette noenplass(har bare sett 5m) Er det god lyd ved å koble det på en annen måte? Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Optiske kabler finnes i opptil 20 meters lengde. Disse finner du enklest i en butikk som selger musikk instrumenter. Du kan også bruke kortere kabler kombinert med skjøteledd. Ketil. Endret 12. mai 2004 av ketilmorstøl Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Optiske kabler finnes i opptil 20 meters lengde. Disse finner du enklest i en butikk som selger musikk instrumenter. Du kan også bruke kortere kabler kombinert med skjøteledd. Ketil. Er det garantert best kvalitet med optisk, iforhold til S/pdif eller hva det nå heter (1 plugg som ender ut i 2 rca plugger...) Har du en link til en butikk, finner bare i 5m, vil helst slippe å skjøte Endret 12. mai 2004 av Gunder1 Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Optiske kabler finnes i opptil 20 meters lengde. Disse finner du enklest i en butikk som selger musikk instrumenter. Du kan også bruke kortere kabler kombinert med skjøteledd. Ketil. Er det garantert best kvalitet med optisk, iforhold til S/pdif eller hva det nå heter (1 plugg som ender ut i 2 rca plugger...) Har du en link til en butikk, finner bare i 5m, vil helst slippe å skjøte Noen som vet hvor en kan kjøpe optisk kabel på ca 10-15m? Lenke til kommentar
Zhaar Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Sjekk ut Eltek. (www.dynabel.no) og søk etter "Supra ZAC Toslink 15m". ~Zhaar~ Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Takker, men 1150 blir litt i det meste laget ja. Har nettopp kjøpt prosjektor Lenke til kommentar
notorled Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 hmm, hva med en minijack som ender i 2 RCA utganger? www.ljudia.no har dem, til en ikke så værst pris. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Takker, men 1150 blir litt i det meste laget ja. Har nettopp kjøpt prosjektor Fiberoptikk i harfsfjord lager "custom" kabler. Tror ikke de er dyre heller. PS: endelig fant jeg "gunder" nicket ditt. Takk for stasjet jeg fikk på fredag. Mvh Roy Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Takker, men 1150 blir litt i det meste laget ja. Har nettopp kjøpt prosjektor Fiberoptikk i harfsfjord lager "custom" kabler. Tror ikke de er dyre heller. PS: endelig fant jeg "gunder" nicket ditt. Takk for stasjet jeg fikk på fredag. Mvh Roy He he, no problemo du vet hvor jeg bor så... Får ha Fiberoptikk i minnet, da jeg har slått fra meg denne tanken, iallefall nå i sommertiden. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Interconnect.no er forhandler eller evt. bare distributør av B-Tech som er billige kabler. De har optiske kabler, men spørsmålet er om de er så lange. Har selv noen kortere liggende. IXSO eller noe slikt er et billig merke som en importeres av en fyr på sørlande. (ing. xxxx eller noe slikt) Dette er et engelsk mere som har får bra vurdering i bla. Whats HI-FI. Selv har jeg bare lange coax kabler, det enkle å lage dette selv. Trenger bare RCA plugger og 75ohm kabel. SPDIF-out er det samme signalet som sendes over coax. Trenger bare mono evt, stereo 3,5mm jack til RCA-hun. Jeg bruker coax-out på hovedkortet har to Asus hovedkort med coax-out onboard. Har tidligere brukt SPDIF fra Soundblaster Audegy. Det er mange meniger og hva som er best av optisk og coax, uten at jeg kan bevise noe så liker jeg coax bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå