Gå til innhold

Intel system, men hvor mye kan jeg klokke?

Anbefalte innlegg

OK, dette er saken; jeg lurer rett og slett på hvor mye det burde være mulig og overklokke systemet mitt. Hvilke settings jeg bør kjøre; alt fra timings på ram, fsb etc.

Lurer også på om det er noen med ganske likt system, som kanskje har klokket mer enn meg.

Systemet er luftkjølt: SYS. SPECS:

Intel P4C 3.0

Asus P4C800-E Deluxe

Corsair TwinX512 4000

Enermax 550W

------

Sapphire Atlantis 9800XT

Jeg kjører for tiden klokket system på: 3.55 Ghz (237 FSB) Jeg har klart helt opp til 3.8, men da var systemet ustabilt som pokker. Men stabilt kjører jeg opptil 3.55-3.6. Det virker som det er en "magisk" grense for systemet mitt rundt 3.6, det hender at spill "låser" hele maskinen når jeg kjører 240 FSB. :ermm:

Lurer også på hvilken av mine komponenter som da er "flaskehalsen"? :(

All hjelp, er bra hjelp! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne!

Du kan endre på ratioen for cpu:ram

Det vanligste er å sette den til 5:4 slik at du kan kjøre høyere frekvenser på cpu mens minnen kjører på litt lavere.

Med min 2,8 greier jeg 3808mhz med litt volt økning. Du vil muligens klare over 4ghz? :p

Lenke til kommentar

Om det ikke er skrive feil, så står det at han har Pc 4000 ram altså DDR 500.

Da trenger han ikke å stille ned hastigheten på ram`n. Har han derimot DDR 400, så er det mest sannsynelig et must.

Hvordan volt har du kjørt på cpu når du har klokket?

Lenke til kommentar

#1 : Haha, /me newb, det har jeg ikke tenkt på faktisk. Mulig jeg klarer å klokke CPU mye høyere da, samtidig som jeg kan ha stramme timings på ram?

#2 : Det er DDR 500 ram ja, og de er sertifisert til 550. Men det må være noe som skurrer siden jeg ikke klarer 250 FSB :no: Kjører 1.55v på CPU når jeg klokker til 3.55

#3 : Hmmm, AGP/PCI har jeg satt til 70/40 forhold, har prøvd det en stund nå, men vet ikke om det har noenting å si? :ermm: for utelse i spill?

#4 : 2,3? 2.3? 2-3? hææ, hva, hvor, ånei.... :dontgetit:

Men ellers har jeg hørt at Intel er ikke noe "Votl craving" CPU'er, i motsetning til AMD, så jeg ønsker ikke å øke volten for mye heller.. kanskje noe skummelt skjer ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

#1 : Haha, /me newb, det har jeg ikke tenkt på faktisk. Mulig jeg klarer å klokke CPU mye høyere da, samtidig som jeg kan ha stramme timings på ram?

#2 : Det er DDR 500 ram ja, og de er sertifisert til 550. Men det må være noe som skurrer siden jeg ikke klarer 250 FSB :no: Kjører 1.55v på CPU når jeg klokker til 3.55

#3 : Hmmm, AGP/PCI har jeg satt til 70/40 forhold, har prøvd det en stund nå, men vet ikke om det har noenting å si? :ermm: for ytelse i spill?

#4 : 2,3? 2.3? 2-3? hææ, hva, hvor, ånei.... :dontgetit:

Men ellers har jeg hørt at Intel er ikke noe "Volt craving" CPU'er, i motsetning til AMD, så jeg ønsker ikke å øke volten for mye heller.. kanskje noe skummelt skjer ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...