aurstad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ellers smeller det.... For et par dager siden kjørte jeg pent og rolig imot sentrum her i byen da en Hiace Varebil passerte meg - på tre hjul.. Sånn passe sjokka rekker jeg såvidt å registrere noe som kommer imot meg før det smeller noe sinnsykt... og ser et bil hjul sprette vilt over veien.. Varebilen mistet nemlig venstre bakhjul som smalt rett inn i fronten min.. Viste seg at vedkommende hadde lagt om til sommerdekk for noen dager siden og ikke hadde ettertrukket hjulboltene etterpå..... Resultatet? Skader for godt over 10.000 på en '90 volvo 240... Lenke til kommentar
daho Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Sånn går det når nybegynnere skal bytte dekk. Bruker muttertrekker og kompressor, så mine sitter. Sist jeg skulle ta dem av fikk jeg de ikke av. De satt for godt for muttertrekkeren. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Damn, bra du sa fra... Tror jeg må gjøre det, si til fattern at jeg har gjort det, så han ikke går foran og ser på ripen jeg fikk til i går... Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 ripen jeg fikk til i går... skulle ønske det var min bil som ble truffet av hjulet, men sjangsen for at det skjer flere ganger i samme by er vel heller liten Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Sånn går det når nybegynnere skal bytte dekk.Bruker muttertrekker og kompressor, så mine sitter. Sist jeg skulle ta dem av fikk jeg de ikke av. De satt for godt for muttertrekkeren. Vær forsiktig da, for mye moment skrur lett et par bolter inn i alu-felger, noe som ødelegger noe forferdelig! Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 pass også på å få muttra riktig vei hvis de er koniske. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 har erfart att det ikke er så dumt på moped heller. bel visst litt vinglete Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Slapp å tenke på det etter forige gang jeg hadde levert inn bilen for å få nye dekk..... klarte ikke å rikke de j****a muttrene med krysset! Måtte levere bilen inn for å bytte til sommerdekk Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Anbefaler bruk av såkalt latmannsarm og håndkraft til stramminga, får du 50-70 cm lengde på "momentet" får du strammet dem akkurat passe med håndkraft uten å ødelegge alu felger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå