Skikongen Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har en 3Com OfficeConnect trådløsrouter og 3Com PCMCIA trådløst kort i min bærbare PC (OS: Win2000). Jeg har i lengere tid plundret med å få WEP krypteringen til å fungere. Dersom jeg har alt konfigurert på standardinnstillinger så fungerer alt perfekt, når jeg så setter på MAC-filter slik at kun mitt nettverkskort skal få adgang så fungerer også alt som det skal. Problemet oppstår dersom jeg setter på WEP40bit eller WEP128bit. Da får jeg ikke kontakt med routeren. Dersom jeg ping'er får jeg hardware error (altså ikke no reply). Jeg har prøvd både å generere en profil (med instillinger) fra routeren og laste denne inn i oppsettet til wireless kortet. Jeg har også prøvd å sette opp krypteringsnøkkelen manuelt. Begge deler med samme resultat - no go! I følge Link Information på Card Manager så finner den både security settings (40bit/64bit Encryption, SSID navnet mitt) og jeg får tildelt ip adresse, men altså ingen reaksjon når jeg pinger routeren eller www.vg.no. Noen guruer der ute som har tips for hvordan jeg skal få dette til å fungere, noen andre med samme problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå