Gå til innhold

Hvor stor forskjell i kjøleeffekt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke, men jeg har sistnevnte selv, og er svært fornøyd. Vær imidlertid obs på to ting: Enkelte har visst opplevd at festeklipsene på Zalman-kjøleren har blitt slappere over tid, slik at de må strammes etter noen uker/måneder for å gi optimal kjøling. Vær også obs på at siden begge disse kjølerne har mange lameller som sitter tett sammen, vil de være støvsamlere av dimensjoner!

Lenke til kommentar

Offtopic:

Jeg har selv SLK-800 ribba... Samler støv fortere enn du aner :(

Men er bare å ta ett drag med støvsugern innimellom det så fikser det seg ;)

Ontopic:

Vil anbefale den kjølern siden det er en forbedret utgave av min, og min fungerer helmaks!

Lenke til kommentar

Eg har Zalmanen, og er rimelig fornøgd. Har ikkje sjekk det greiene med festet som vart nemnt tidligare, men eg har hatt problme med festet på andre måta.

Måtte nemeleg kappe av en del av festet for å få plass til kjølaren på hovudkortet. Så det er noke eg vil anbefale deg å sjekke først, viss du skal ha Zalmanen.

Lenke til kommentar

For å komme tilbake til saken, så kjøp SLK-900 eller enda bedre kjøp den med heatpipes heter SP-94 (intel) eller SP-97(AMD).

Men det lønner seg å lage ei trakt slik at du får litt avstand fra vifta til ribba :thumbup:

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
For å komme tilbake til saken, så kjøp SLK-900 eller enda bedre kjøp den med heatpipes heter SP-94 (intel) eller SP-97(AMD).

Men det lønner seg å lage ei trakt slik at du får litt avstand fra vifta til ribba :thumbup:

Bra valg det der :)

Men en liten kommentar til det med vifte; Jeg har vifta slik at den blåser den andre veien. Vet ikke om det er så mye bedre men funker fint for meg. Den drar jo lufta gjennom ribbene så :)

Lenke til kommentar

Bra valg det der :)

Men en liten kommentar til det med vifte; Jeg har vifta slik at den blåser den andre veien. Vet ikke om det er så mye bedre men funker fint for meg. Den drar jo lufta gjennom ribbene så :)

Men uten en trakt, så drar den vel mye luft på utsiden av kjøleren?

Lenke til kommentar

Skal ikke ha SLK-900, skal ha SLK-948 som Microplex tar inn i slutten av Juni, som er til A64 og Intel. Skal visstnok være den beste kjøleribba de har laget til nå, iflg. dem selv. :p Iflg. support skulle den kjøle bedre enn SP94/SP97 også.

EDIT: Hvorfor trakt forresten?

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

har du chieftec kabinett å velger den zalman saken så får du problemer i å med at den er så stor at den tar borti en sånn stål sak som avskiller kabinettet. passer vertfall ikke hvis du har Abit NF7 eller lignende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...