[NGT]Silversurfer Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har nå lest og lest alle mulige tester og omtaler som jeg har kommet over, og prøvd å bestemme meg for et digitalkamera i kompakt klassen. Kandidatene var: -Pentax S4i -Casio Exilim EX Z4 -Canon Ixus 500 -Sony Cybershot T1 Etter mye tankevirksomhet har det begynt å nærme seg en avgjørelse , og de to jeg ser på som mest sannsynlige er Sony og Canon. Men hvem er best? På webshopper rundt omkring så er det store variasjoner i prisene, og kan derfor få begge kameraene med 2*256 minnebrikke til ca 5400 + eventuell porto. I Sony tilfellet blir det da snakk om PRO DUO stick fra Sandisk. Noen som har vært borte i begge kameraene som kan gi en pekepinn på hvilket som er det smarteste valget? Eventuelt, er det noen kandidater jeg har gått glipp av? Setter pris på all mulig hjelp, dette er bare j.... vanskelig!!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Minnekort til Canon kameraet (CF) er en god del billigere enn Sony Memorystick, selv når du også kjøper Sandisk CF. Canon kameraet har jo vunnet test på test når det gjelder bildekvalitet, men er noe treg på autofokusen (kan overvinnes ved forhåndfokusering... altså at man trykker utløseren halvveis ned før man tar bildet). Batterilevetiden er heller ikke av de beste, men har man tilgang til strøm en gang i døgnet, burde ikke det være noe problem. Har en eldre Ixus versjon selv (Ixus V3) og har ikke annet enn skryt å komme med. Bildekvaliteten har alltid vært det viktigste for meg, og da virker det som Canon kameraet er det beste valget. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har selv IXUS 400, jeg tror 400 er litt raskere til å fokusere enn v3, kjenner en som har det, så vi testet dem litt mot hverandre. Fortsatt litt treg, men oftest er det bare å forhåndsfokusere som Afseth sier. Batteriet er også litt dårlig, men holder som regel til nesten 100 bilder fordelt på 2 dager. Det er ekstern lader, slik at hvis du en gang kjøper et batteri til, kan du lade det samtidig som du bruker kameraet. Har selv veldig lyst på 500 nå. Lenke til kommentar
[NGT]Silversurfer Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Da ser det ut til å bli Canon Ixus 500 på meg ! Leste enda litt til, og fant ut at T1 ikke var spesielt god i svake lysforhold, her gjør Ixus en langt bedre jobb, og på bildekvaliteten generelt. Selv om skjermen og utseendet på T1 gir en MÅ HA faktor for min del , så virker det som ixus gir best kvalitet og mest igjen for pengene. Og det blir ikke så dyrt å kjøpe ekstra batteri og minne til denne. (Akkurat nå finner jeg DUO PRO 256 brikker til ca 600, men de prisene er jeg redd kan fort forandre seg til no verre...) Mulig neste generasjon ixus vil få større skjerm? Takk for innspill, knall at det er såpass mange aktive i forumet så man slipper å vente i flere dager på svar!! Hehe! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Nå veit jeg ikke hvor raskt du har tenkt til å gå til innkjøp, men syntes du burde sjekke ut Sony P10, eventuelt P100 som kommer nå i mai. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå