Gå til innhold

OC'ing av Asus V7100 GeForce 2 MX DVI


Coraxar

Anbefalte innlegg

Jeg har overklokket mitt Asus V7100 GeForce 2 MX DVI kort, men har litt problemer med å akseptere ytelsen jeg endte opp med.

Jeg brukte programmet Powerstrip til å overklokke med, og jeg har montert en PCI-Slot FAN under kortet som suger ut varm luft direkte fra kjøleribba, så den er kald og fin i forhold til det den var før jeg monterte vifta (og før jeg overklokket).

 

Kortet er nå på:

Rambus: 166mhz @ 193.94mhz

Engine: 175mhz @ 199.02mhz

 

Drar jeg kortet noe over dette, låser det seg. Jeg er litt skuffa, når jeg har lest om folk som har overklokka sitt GeForce 2 MX til Engine @ 220mhz og Rambus @ 210mhz, og samtidig fått det stabilt.

 

Noen som vet om det er Asus sin modell, eller at det er et DVI kort (to skjermutganger. En VGA og en DVI.) som gjør at det stopper her?

 

[ Denne Melding var redigert av: Coraxar på 2002-04-08 01:45 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-08 22:43, Coraxar skrev:

Argh. Sikker? Jeg har ikke råd til nytt kort for øyeblikket! *småangst*


 

Nei, man kan seff aldri være sikker. :grin:

Hvis du _ikke_ skulle gjøre mer avanserte triks (som voltmod, og andre ting som inkluderer loddebolt) så ville det nok være håpløst å klokke bare ved å forbedre kjølinga, siden mx-kortet er såpass knebla i alle ender, men hør med gutta som liker å ta sjanser... om du skulle ødelegge kortet så kan du sikkert få kjøpe mitt ... *lol*

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 01:42, Coraxar skrev:

Jeg har overklokket mitt Asus V7100 GeForce 2 MX DVI kort, men har litt problemer med å akseptere ytelsen jeg endte opp med.


Kortet er nå på:

Rambus: 166mhz @ 193.94mhz

Engine: 175mhz @ 199.02mhz


Drar jeg kortet noe over dette, låser det seg. Jeg er litt skuffa, når jeg har lest om folk som har overklokka sitt GeForce 2 MX til Engine @ 220mhz og Rambus @ 210mhz, og samtidig fått det stabilt.


Noen som vet om det er Asus sin modell, eller at det er et DVI kort (to skjermutganger. En VGA og en DVI.) som gjør at det stopper her?



 

Hei igjen. Jeg har, som tidligere nevnt, eksakt samme kortet som deg. Klokket det nå idag til Core 220 og Ram 210, som er max man kan klokke med ASUS-verktøyene. Kortet var stabilt både på 3DMark 2000 og Quake 3 Tournament.

Men ... ytelsesøkningen derimot: +150 3DMarks, og kanskje 10 fps mer i Quake.

Har ingen kjøling på kortet. Om jeg modder til monsterkjøling, vil vel neppe kortet yte noe mere, men jeg kan da føle meg trygg på at det ikke ryker.

Som jeg sa tidligere, hvis du vil ha bedre ytelse er dette kortet et altfor dårlig utgangspunkt.

For meg holder det.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 12:16, d_jay skrev:

Quote:


On 2002-04-14 21:30, Yngvejos skrev:

det er 230/240 som er max i asus verktøyene.



 

Nei. Ikke på ASUS Geforce 2MX. MX400 er noe helt anna. Man kan klokke 25% over det originale. GF2MX er satt til 175/166. Max klokking blir da 220/210.

 

Men: Bruker man NVMax, som kan lastes ned samtidig med Detonator, kan man klokke til Core 350 og Mem 330. Det ville imidlertid kreve HEFTIG kjøling...

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...