melli123 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har i en lengre periode holdt på å lage hjemmeside nå. jeg har kommet fram til denne sia. Jeg lurer egentlig bare på hva folket syns... positvt, negativt... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Designet i seg sjøl er vel omtrent OK-minus... Orginal plassering av menyen, det skal du ha... Men heile greia blei litt kjedelig igrunn.. Det eg stiller meg mest kritisk til er at all grafikken er kun et einaste stort bakgrunnsbilde på sida, og at boksane ikkje tilpasser seg det som er inni. Anbefaler deg å gå over heile sida på nytt, dele grafikken inn i forskjellige deler, og å faktisk bruke et skikkelig stilark - internt eller eksternt - istede for masse "inline styles". Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 boksane ikkje tilpasser seg det som er inni er ikke teksten inni boksene? er det det du mener? Lenke til kommentar
bernini Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) - Manglet liksom noe i header, ihvertfall ved siden av meny. Den hang liksom i løse luften. - Bytt skrift i header, eller ihvertfall få på AA - Kunne hatt noe mer markant overgang mellom det grønne og det grå. De to fargene lignet litt på hverandre på en måte. Kanskje height 100% Ellers helt greit. Enkelt og greit. Tomhet er det som slår meg først. Virker som siden er bygget opp til å ha mye bra grafikk men så mangler den nettopp det. Edit: Siden kan ikke være bare ett bilde. Virker som den er det. Er den det? Endret 11. mai 2004 av gordito Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 boksane ikkje tilpasser seg det som er inni er ikke teksten inni boksene? er det det du mener? Jo, men av og til er boksen masse større enn ka som er nødvendig for å få plass til teksten, og om du putter inn en lang tekst en plass, vil boksen(-ane) bli for kort(-e). Du burde la kver boks vere en div, med en toppdel, en bunndel, og en "midtseksjon" som strekker seg ut i fra kor masse innhold som er i boksen. Ta en titt på korleis eg har gjort det i menyen på http://pink.absentvoid.com <!-- All design/layout and content is copyrighted pink.absentvoid.com. Using it elsewhere, without contacting webmaster first, and linking to this very site is forbidden, and will be regarded as theft. Proper actions will be taken. --> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <title>pink.absentvoid.com</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css"> </head> <body> <!-- Header --> <div id="header"> <h1 class="hide">Pink.absentvoid.com</h1> </div> <!-- Menu start --> <div id="menu"> <!-- FIRST MENU CONTAINER || CSS/Layout tutorials --> <div class="menu_container"> <div id="menu_css_layout_headline"> <h2><span class="hide">CSS/Layout tutorials</span></h2> </div> <div class="menu_stretch"> <ul> <li><a href="#">Basic CSS</a></li> <li><a href="#">Simple pseudoclasses</a></li> <li><a href="#">CSS image-rollover</a></li> <li><a href="#">Typography</a></li> </ul> </div> <div class="menu_bottom"></div> </div> <!-- SECOND MENU CONTAINER || Miniguides --> <div class="menu_container"> <div id="menu_miniguides_headline"> <h2><span class="hide">Miniguides</span></h2> </div> <div class="menu_stretch"> <ul> <li><a href="#">Colorcodes</a></li> </ul> </div> <div class="menu_bottom"></div> </div> <!-- COPYRIGHT PARAGRAPH --> <div class="menu_container"> <div class="menu_top"></div> <div class="menu_stretch"> <p id="copyright"> All content on these pages are copyrighted Absentvoid.com. All use of graphics, content or other unique features without permission is illegal.<br><br> <a href="mailto:[email protected]">Webmaster</a> </p> </div> <div class="menu_bottom"></div> </div> </div> <!-- CONTENT START --> <div id="main_container"> <div class="content_container"> <h1 id="latest_news_headline"><span class="hide">Latest news!</span></h1> <div class="content_corner_right"></div> <div class="content"> <h1>New site up and running!</h1> <p>pink.absentvoid.com up and running! None of the tutorials are loaded up/written yet, but it will come. Within a week or two, I hope to have translated all the tutorials to english, and maybe have written a few more. </p> </div> </div> <div class="bottom_stretch"> <div class="bottom_left_corner"></div> <div class="bottom_right_corner"></div> </div> <!-- FIRST CONTAINER END --> </div> </body> </html> /* ==================== GENERAL ==================== */ body,html { background: #95194D url(images/bg_main.gif) repeat-y top left; margin: 0; padding: 0; font-family: "trebuchet MS", tahoma, verdana, arial; } a { text-decoration: none; } .hide { visibility: hidden; font-size: 10px; line-height: 10px; } img { border: 0; } /* ==================== HEADER ==================== */ div#header { width: 276px; height: 282px; background: url(images/header.jpg) no-repeat top left; top: 0; left: 0; position: absolute; } /* ==================== MENU GRAPHICS/LAYOUT ==================== */ div#menu { top: 65px; left: 0; position: absolute; width: 212px; } div.menu_container { width: 212px; margin: 15px 0 0 0; } div.menu_top { width: 212px; height: 12px; background: url(images/menu_top.gif) no-repeat top right; font-size: 1px; line-height: 1px; } div#menu_css_layout_headline { width: 212px; height: 39px; background: url(images/css_layout_headline.gif) no-repeat top right; } div#menu_miniguides_headline { width: 212px; height: 39px; background: url(images/miniguides_headline.gif) no-repeat top right; } div.menu_stretch { background: url(images/menu_bg.gif) repeat-y top right; } div.menu_bottom { background: url(images/menu_bottom.gif) no-repeat top right; height: 12px; } /* ==================== MENU LIST AND LINK STYLES ==================== */ div.menu_container ul { margin: 0 0 0 20px; padding: 0; } div.menu_container ul li { margin: 0; padding: 0; list-style: none; } div.menu_container ul li a { color: #95194D; background: url(images/bullet.gif) no-repeat center left; padding-left: 12px; font-size: 0.9em; line-height: 1em; } div.menu_container ul li a:hover { text-decoration: underline; color: #BE195E; } div.menu_container h2 { margin: 0; padding: 0; } p#copyright { font-size: 0.8em; margin: 0 6px 0 18px; padding: 0; color: #95194D; } p#copyright a { color: #95194D; } p#copyright a:hover { color: #FFF; } /* ==================== CONTENT CONTAINER ==================== */ div#main_container { position: absolute; left: 245px; top: 80px; right: 20px; } div.content_container { background: url(images/content_headline_stretch.gif) top left repeat-x; width: 100%; } /* == GRAPHIC LAYOUT == */ h1#latest_news_headline { background: url(images/latest_news_headline.gif) no-repeat top left; width: 254px; height: 39px; margin: 0; padding: 0; float: left; } /* == ADD ADDITIONAL HEADLINES HERE == */ div.content_corner_right { background: url(images/content_right_corner.gif); float: right; width: 17px; height: 39px; } div.content_right_border { background: url(images/content_right_border.gif) repeat-y top right; width: 12px; float: right; } div.content { clear:left; background: url(images/content_left_border.gif) repeat-y top left #EAA9C5; } div.bottom_left_corner { background: url(images/bottom_left_crnr.gif) no-repeat top left; width: 16px; height: 16px; float: left; } div.bottom_right_corner { background: url(images/bottom_right_crnr.gif) no-repeat top left; width: 16px; height: 16px; float: right; } div.bottom_stretch { background: url(images/bottom_stretch.gif) repeat-x top left; height: 16px; } div.content p { margin: 0; padding: 10px 20px 0 20px; font-size: 0.9em; background: url(images/content_right_border.gif) repeat-y top right; color: #95194D; } div.content h1 { font-size: 1.2em; color: #BD5884; margin: 0; padding: 0 0 0 22px; background: url(images/content_right_border.gif) repeat-y top right; } Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) jo takk for tipsene, men jeg tror kanskje det blir hakket for vanskelig for meg...det virker ihvertfall sånn , men jeg kan jo se hva jeg kan få til. takk Endret 11. mai 2004 av VgaR Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Uhm... 1. Jeg har litt brei skjerm, og bakgrunsbildet dukker opp helt til høyre igjen.. 2. Det er forskjell på grønnfargen på header og grønnfargen på resten 3. menyen passer definitivt ikke inn som en u-styled liste i headeren Lenke til kommentar
uranus Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville gjort et eller annet med overgangen på høyre siden av designet... Blir for brått farge forandring osv hvis du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Bytt skrift i header det var vel gordito som skrev dette, men er det noen andre som har en ide om hvilken skrift jeg kan bruke istedenfor? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hmmm... Bakgrunnsbildet var veldig tregt å laste, selv med skolas eminente bredbånd som ellers er meget raskt. Da så jeg at linkene og resten ellers var ganske så fint UTEN den grønne bakgrunnen. Har du prøvd å finne på en annen bakgrunn? Prøv med en annen farge, eller kanskje svak grå? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 ja, det er en mulighet, Jeg har også planer om å lage en ramme rundt det hele. Altså der det er grønn bakgrunn. men var det noen som hadde noen ide til skriftvalg på headeren? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Først ser jeg en ganske fin, lys grønnfarge. Men så har du klart å sette bg-color til en STØGG grå farge som overhodet ikke passer inn til det grønne. Hvorfor ikke la det grønne fylle helt ut? Arve kommenterer at menyen er originalt plassert. Jo, kanskje. Men jeg er betenkt på hvor lurt det var å plassere menyen midt i ørska. Så rett og slett litt dummt ut. På "WWW.GUIVARCH.TK" har du ei støgg font. Direkte upassende. At vi skal komme med forslag til hvilken font som kan passe, blir nok litt vanskelig, men prøv deg heller litt fram. Du vet det finnes tusenvis av gratis fonts av nokså høy kvalitet tilgjengelig på nettet. I tillegg til ei fancy font trengs AA. Anti-aliasing. Ble way for hakkete slik det er nå. Hvis det er en slags konkurranse ute å går: Du har potensiale for å få en bedre side enn dine kamerater. Lykke til videre! Stå på! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Flytt menyen inn i 'meny spalten' på siden, og få den til å se skikkelig ut i FireFox også. Gjør også som dunestar sier; fjern gråfargen. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) mener å huske at du har lagt ut samme siden til vurdering før, og joda ganske riktig men får komme med noe. - om du går inn på linker blir den nederste boksen tom, unødvendig. liker forøvrig ikke layouten. ser ikke heelt poenget med å dele opp innholdet når det henger sammen. - litt kjedelig header, prøv også med en annen font som nevnt over. - kanskje også litt brå og rar overgang til bg. - behagelig tekstfarge - tekstfargen i menyen passet ikke helt inn, synes heller ikke at plasseringen var topp... litt å ta tak i, men småting. Endret 12. mai 2004 av Smidt Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 jepp, men da er det bare å fortsette med sia da....takk skal dere ha for alle svar.... topp! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har ikke denne siden vært oppe til vurdering før? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 joda, ganske så uendret siden det... Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) ja, det er mulig. Men jeg har lagt til litt mere tekst, men layoten var kanskje uendret ja beklager Endret 13. mai 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå