Gå til innhold

Nintendo DS

Anbefalte innlegg

- To skjermer, som kan vise både 3D og 2D, med grafikk-kraften til en Nintendo 64(Noe som er rimelig bra for så små skjermer).

- Touch screen. Noe som betyr at man får helt nye måter å styre på.

- Voice recognition. Styr spillet med DIN stemme eller med lyd, eller hva pokker.

- Trådløs LAN spilling. Spill sammen med opp til 16 andre spillere innen en radius av 100 fot. Kan settes til å logge seg på multiplayer spill automatisk så lenge noen innenfor radiusen sender signal.

- Spill med WI-FI over internet.

- GBA kompatibel. ALLE GBA spill kan spilles på DS.

- Utviklere over hele verden mener å tro at dette er noe av det mest inspirende og spennende i spillverden på lenge. Massevis av nye spill på vei fra selskaper som Square Enix, Nacmo, Konami, Capcom, EA, Activision, Atari, og selvfølgelig Nintendo.

:scared:

Jeg tror det kommer til å bli bra, jeg.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noen link som kan bekrefte alt dette ?

I såfall høres det digg ut.

Absolutt.

Dog syns jeg personlig at DS ikke nærmer seg PSP sitt design.  :)  :thumbdown:

DS

IGN og Gamespy har DS på forsiden. Gamespot har også noe om den.

I tillegg så kan du laste ned Nintendos konferanse fra mange steder, inklusivt cube-Europe.com.

Jeg hadde laget link til deg om ikke maskinen min holdt på å krasje og C-E var rimelig overbelastet.

Edit: Her er linken til konferanse filmen.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Absolutt.

Dog syns jeg personlig at DS ikke nærmer seg PSP sitt design. :):thumbdown:

DS

den ser ut som et leketøy, mens psp'n ser ut som en drøy gps. Vet ikke helt hva du er ute etter, men samme kan det være, det er det indre som teller, og DS'n virker mer innovativ og artig en psp'n. Kommer jo sikkert an på hva man liker av spill også. Jeg for min del hater bilspill, sportspill, x-board spill, men elsker mario og andre spøre nintedo-konseptene.

Lenke til kommentar

PSP kommer kanskje til å selge bedre blant "gadget-freaksa", mens nintendo DS tror jeg selger godt til gamere. Selvfølgelig kommer jo endel gamere til å velge PSP forran DS, men det virker som de fleste er tent på et nytt kontroll-system og touchscreen.

Gleder meg vilt til å prøve nintendo DS. PSP er det så som så med. jeg liksom spilt ps2 før. Eneste nye med PSP er at det er PS2(ca) i hånden.

Lenke til kommentar

Absolutt.

Dog syns jeg personlig at DS ikke nærmer seg PSP sitt design.  :)  :thumbdown:

DS

den ser ut som et leketøy, mens psp'n ser ut som en drøy gps. Vet ikke helt hva du er ute etter, men samme kan det være, det er det indre som teller, og DS'n virker mer innovativ og artig en psp'n. Kommer jo sikkert an på hva man liker av spill også. Jeg for min del hater bilspill, sportspill, x-board spill, men elsker mario og andre spøre nintedo-konseptene.

DS er ikke stygg. Den har et mer "barnslig" design som jeg både liker og ikke liker.

PSP'en ser x-ganger "smoothere" ut, men akk ja, det er innholdet og spillene som gjelder. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at designet ikke er helt bra.

Det jeg tenker mest på er at knappene på siden blir mer i veien enn de blir nyttige.

Du mister litt av vitsen med den ekstra skjermen hvis du må velge om du vil bruke knappene på siden eller skjermen. Skal du bruke begge deler blir det ikke helt bra å holde i den. :p

Dessuten er det ikke rart at folk forbinder nintendo med barn når man ser dette. Mulig mange av dere ikke gjør det, men folk har forskjellige meninger.

På meg virker det som om de som synes dette er i flertall.

EDIT: men pokker heller, det blir en spennende liten sak :D

Endret av wannabe nerd
Lenke til kommentar

Uhhh... hva er det folk ser på som barnslig design???

Den ser ut som en PDA. Ikke noe barnslig med det. Ikke særlig pent heller, men.... det er IKKE det ferdige designet.

På det ferdige designet håper jeg de får den til å se barnsligere ut.

Lenke til kommentar

Den ser ut som en PDA. Ikke noe barnslig med det. Ikke særlig pent heller, men.... det er IKKE det ferdige designet.

Det jeg syns er litt "barnslig" må være:

• En smule "klumpete" design
  • Alle de merkelige og til synelatende "utskjæringene"
  • Knappene
  • (Et eller annet med selve designet som er vanskelig å forklare)

Ellers syns jeg "maskinen" ser ok ut, men ikke noe å hoppe i taket over heller.

Innholdet som teller for det meste, eller dvs. her teller designet en del også fordi det kommer til å bestemme hvordan du kommer til å spille. :wee:

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Du er full i tull.

Knappene er grå.

Den har ikke en eneste klump på seg.

"Utskjæringene" er der for å lage plass til knappene.

Herre jemini.... Den har en børstet stålfarge. Når ble børstet stål barnslig???

Ikke at jeg liker designet. Designet er ikke ferdig, og det er ikke altfor lekkert. Man barnslig er feil ord.

Kom igjen, Nintendo, lag designet MER barnslig.

Lenke til kommentar

men er dette det endelige DS-en då? Eg trudde det berre va ein beta-DS til E3.

Viss dette er ein beta-DS so kjem dei sikkert til å gjere den meir kompakt enn no(viss eg kjenne nintendo rett).

Endret av F.V
Lenke til kommentar

Tror dette er det endelige designet, det mangler bare et sted å stikke inn pda-pennen. Nå har jeg sett mange close-ups-bilder av psp, og er ikke imponert, MEN det er jo, som sagt, ikke det som teller. MGS på psp ser sinnsykt bra ut. Tror wipeout blir bra også.

Lenke til kommentar
Da gjenstår det bare å vente :) . Skal ikke Nintendo Gameboy DS komme ut i første kvartal i 2005 i Europa?

Den heter Kun Nintendo DS, det er ingen gameboy, men Nintendo planlegger å lage en ny.. Tror den kommer i første halvdel av 2005..

DS må jeg ha. Designet er ikke like lekkert eller stilfullt som PSPs, men jeg skal alikevel ha DS fremfor PSP.. Tror DS vil bli en braksuksess for Nintendo..

Lenke til kommentar

Ja, det er bare en fordel om de går for et enda barnsligere design. Så kan de som er opptatt av sitt image sitte med de bærbare duppedingsene som ser kule ut, mens vi andre kan bruke de som er kule.

Testet forresten DS på E3 i år, og funksjonaliteten er over all forventning. Men det merket at knappene og designet ikke var ferdig, da det var ganske vanskelig å styre optimalt i Mario 64x4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...