Gå til innhold

Kjøp av DSLR fra USA

Anbefalte innlegg

Vurderer kjøp av Canon 10D fra USA

Når jeg handler fra B&H i USA beregnes da prisen utfra dagens kurs eller fra dagen varen sendes ?

Kursene svinger jo noe mye for tiden - noe som vet ?

Blir dette regnestykket riktig ?

Pris i US dollar for kamera og utstyr

+ shipping cost i dollar

dette omgjort i NOK og ganger med 1,24

sum er da lik sum levert til meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen regnes nok fra den dagen det sendes/ekspederes.

Jeg vet ikke hva du betaler, men laveste prisen i Norge finner du her.

I Norge er du beskyttet av 5 års reklamasjonsrett. Hva gjør du hvis du får feil på kamera? Hvem betaler frakt fram og tilbake, og hvor mange uker (måneder) må du vente på å få reparert kamera tilbake?

Du får ingen tollavgift, men regning på moms får du ettersendt senere.

Lenke til kommentar
Vurderer kjøp av Canon 10D fra USA

Når jeg handler fra B&H i USA beregnes da prisen utfra dagens kurs eller fra dagen varen sendes ?

Kursene svinger jo noe mye for tiden - noe som vet ?

Blir dette regnestykket riktig ?

Pris i US dollar for kamera og utstyr

+ shipping cost i dollar

dette omgjort i NOK og ganger med 1,24

sum er da lik sum levert til meg ?

Regnestykket ditt stemmer, men ville absolutt ikke kjøpt kamera fra utlandet. Norge har vel noen av de beste reklamasjonsrettighetene utover vanlig garanti, dette vil du miste ved kjøp fra utlandet. Samt at kameraet må returneres til selger for reparasjon etc.

Canon EOS 10D koster $1500 fra B&H + frakt på $77.75, med en dollar kurs på 7 så havner du på Nkr. 13700,- som bare er kr. 300,- (+ frakt) billigere enn i Norge. Dette er ikke noe pris å betale ekstra med tanke på garantier og reklamasjoner i 5 år.

Tilleggsutstyr er det derimot mye å spare på å handle fra utlandet.

EDIT:

Betalte kr. 14390,- for mitt kamera for noen måneder siden hos min lokale Canon-forhandler.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Pingla har ett godt poeng, selve kameraene er det ikke så mye å spare på, så de lønner deg seg å kjøpe i norge, men alt annet derimot.... tipper ca 25-50% billigere hos B&H enn i norge, inkl. mva og frakt, kjøper alle mine objektiver, stativer, filtre etc der, får dem på døra på jobben etter 2-5 dager, kjempefornøyd

GAO

Lenke til kommentar

Pingla har ett godt poeng, selve kameraene er det ikke så mye å spare på, så de lønner deg seg å kjøpe i norge, men alt annet derimot.... tipper ca 25-50% billigere hos B&H enn i norge, inkl. mva og frakt, kjøper alle mine objektiver, stativer, filtre etc der, får dem på døra på jobben etter 2-5 dager, kjempefornøyd

GAO

Lenke til kommentar

Hva viss er har en kompis som skal til statene og som kan ta utstyret med hjem.

Vurderer å kjøpe D70 KIT hos B&H.

Ser at de har "Nikon D70, 6.1 Megapixel, Interchangeable Lens, SLR, Digital Camera with 18-70mm DX Zoom Nikkor Lens and Sandisk 1GB Extreme CompactFlash Card" til $1524,-.

Dette er ca 6000NOK billigere en i Norge. Bør jeg fortsatt vurdere å kjøpe D70 i Norge og heller linse og resten hos B&H ?

Lenke til kommentar

Om du ser bort fra at det er ulovlig å ta kamera inn i landet uten å betale mva... så er det jo mye penger å spare, og du kan sikkert ta høyde for en liten reperasjon eller to for egen regning om nødvendig.... Kan ikke selv husk når jeg sist hadde behov for å få noe rettet på garantien, men det har jo med flaks å gjøre da

Endret av Elph
Lenke til kommentar

Husk å legge på 8,25% lokal avgift ved kjøp i butikken. Som du sikkert har sett så har de den ikke på lager nå. Jeg skal selv kjøpe D70 m 18-70 zoom, men når jeg først betaler så mye for et kamera velger jeg å kjøpe fra norsk leverandør/med norsk garanti. Personlig vurdering selvsagt.

Lenke til kommentar
Hva viss er har en kompis som skal til statene og som kan ta utstyret med hjem.

Vurderer å kjøpe D70 KIT hos B&H.

Ser at de har "Nikon D70, 6.1 Megapixel, Interchangeable Lens, SLR, Digital Camera with 18-70mm DX Zoom Nikkor Lens and Sandisk 1GB Extreme CompactFlash Card" til $1524,-.

Dette er ca 6000NOK billigere en i Norge. Bør jeg fortsatt vurdere å kjøpe D70 i Norge og heller linse og resten hos B&H ?

Jeg er i AKURATT samme situasjon som deg. Ser på samme pakke ifra B&H og har ei venninne som bor i USA (1år) men kommer snart hjem.

Det er jo enormt man vil spare på dette, men er allikevelt usikkert.

- Kameraet jeg nettopp ødela Pentax Optio S, var kjøpt i USA og hadde ikke noe problem med dét.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...