Gå til innhold

Uheldige erfaringer med Techline

Anbefalte innlegg

Om mine erfaringer med Techline i forbindelse med bestilling av bl.a. en MP3-spiller (intro endret fra opprinnelig innlegg):

Jeg bestilte en JOS MP-110 (128 MB) MP3 spiller med lader og KOSS earpluggs. Bestillingsrutinen til Techline lovet meg det de kaller en e-faktura når det var bekreftet at varen var på lager. Det tok flere dager før noe skjedde, og jeg purret gjentatte ganger. Så kom endelig fakturaen og jeg mitt dumme nek betalte via nettbank. Så gikk det 1,5 uke før jeg endelig hørte fra dem igjen, da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde MP3 spilleren på lager og at de heller ikke kunne skaffe den. Jeg måtte heller velge en annen spiller eller få pengene refundert. Jeg tilbakemeldte at jeg ville ha pengene refundert, og oppga alle detaljer for at Techline skulle kunne spore opp ordren og innbetalingen. Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra dem. Jeg har purret og gitt uttrykk for min sterke misnøye, men i andre enden er det helt taust. Jeg begynner så smått å belage meg på at de ca. 1400 kronene er tapt.

For å redusere ens eget ubehag vurder nøye om forskuddsbetaling er smart, bestill heller i oppkrav selv om Internett foretakene foretrekker forskudd. Kredittkort som Mastercard kan fungere, men den opsjonen har ikke Techline (avsnitt endret fra opprinnelig innlegg).

Noen som har noen råd om hva jeg bør gjøre for å se pengene igjen?

Endret av rmoen41
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Organisasjonsnummer: 981 587 626

Navn/foretaksnavn: TECHLINE COMMUNICATIONS

Christian A Schaathun

Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak

Forretningsadresse: Dverdalsveien 5

3228 SANDEFJORD

Kommune: SANDEFJORD

Postadresse: -

E-postadresse: [email protected]

Internettadresse: www.techline.no

Telefon: 33 45 09 88

Mobil: 48128268

Telefaks: -

Registrert i Enhetsregisteret: 24.02.2000

Stiftelsesdato: -

Innehaver: Christian Andreas Schaathun

Daglig leder/administrerende direktør: Christian Andreas Schaathun

Næringskode®: 52481 Butikkhandel med ur, foto- og optiske artikler

52485 Butikkh. med data-/kontormaskiner og telekommunikasjonsutstyr

Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende

Også registrert i: Foretaksregisteret

Merverdiavgiftsmanntallet

Var info jeg fant om firmaet... Telefonnummer som er oppgitt er ike registrert i telefonkatalogen. Mobiltelefonnummeret Hører til Christian Andreas Schaathun selv, og han har samme adresse som firmaet han driver.

Det vil si at han driver firmaet fra "gutterommet". Slike firma er ikke alltid ønskelig å handle med..

Lenke til kommentar

Gå til sak over fjorten hundre kroner? Er du rusk? Det koster penger å kjøre en rettssak. Vil garantert gå i minus, for ikke å snakke om hvor mye tid sånt tar.

Spør du meg så gjør du det riktige nå. Sørg for at hele verden får høre om hva du opplevde, men hold det på et saklig og ordentlig nivå. Post historien på de største forumene, og svar på spørsmål hvis noen spør. Ikke gjør som enkelte andre her inne; lage sure ting i siggen din, samt å ta det opp ved en hver anledning der det passer eller ei. Da vil folk bare bli lei av ropinga og ikke høre på deg.

Hvis du ønsker pengene tilbake kan du jo sende dem en faktura på beløpet. For å få det til å se sånn passe proft ut kan du bare laste ned Minifaktura, et gratis fakturaprogram, og bruke dette sammen med en giroblankett. Gi dem fjorten dagers frist på å betale, og hvis du ikke hører noe, så sender du en purring med purregebyr på femti kroner. Hører du fortsatt ikke noe sender du inkassovarsel med nye femti kroner i gebyr, for så å smøre på med inkasso hvis de fortsatt ikke betaler. :) Her har du loven på din side, så det er bare å fyre i vei.

Bor du i Trondheim eller omegn kan jeg spandere giroer på deg. :)

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Mine erfaringer med Techline burde skremme bort alle potensielle kunder av dette såkalte foretaket (er registrert i Brønnøysund reg).

Hei,

Det virker i utgangspunktet som at du kanskje er litt utålmodig. Jeg har hatt liknende sak med DELL der det gikk ca fire uker før pengene ble refundert. Kan jo også nevne at jeg kjøpte en MP3 spiller med feil på hos Komplett; denne saken tok to måneder med ringing og mailskriving i hytt og gevær før det endelig ordnet seg.

Jeg anbefaler deg å fortsette å ringe og skrive mail til dette ordner seg. Å høre på "de svært modne" rådene om saksøking etc, gir om ikke annet en god latter her i livet!

Mvh Børge

Lenke til kommentar
Gi dem fjorten dagers frist på å betale, og hvis du ikke hører noe, så sender du en purring med purregebyr på femti kroner. Hører du fortsatt ikke noe sender du inkassovarsel med nye femti kroner i gebyr, for så å smøre på med inkasso hvis de fortsatt ikke betaler. :) Her har du loven på din side, så det er bare å fyre i vei.

Hvorfor sette et inkassoselskap på saken som bare skal ha enda mer penger? Det tjener ikke trådstarter noen som helst ting på.

Du trenger uansett ikke mer enn en purring før du kan sende saken til forliksrådet. Det vil koste deg nesten 800,- men er noe motpart må betale tilbake hvis de taper her.

Dersom du må gå til retten med saken koster dette deg 3700 i rettsgebyr (1x), dette er det ikke sikkert at du får tilbake.

Med andre ord.

1. Send en faktura med 14 dagers betalingsfrist (minimum er 8 dager)

2. Legg på 52,- og send en purring med nye 14 dager dersom penger ikke er inne 5 dager etter at første fristen gikk ut.

3. Send klage til forliksrådet i din kommune dersom pengene enda ikke har kommet inn 5 dager etter at purrefrist gikk ut.

des,OUT!

Lenke til kommentar

jeg tror dette er egentlig ett grovt tyveri anmeld saken til poletiet dette er ikke helt rent mel i posen det vil si at du har loven på din side og du har blitt snytt for 1400 kroner du får dem garantert ikke igjen men han på sin side blir rettslig forfulgt og vil aldri kunne starte ett firma i norge igjen

edit var ikke fornøyd med teksten min ;)

Endret av Evilman
Lenke til kommentar
Mine erfaringer med Techline burde skremme bort alle potensielle kunder av dette såkalte foretaket (er registrert i Brønnøysund reg).

Hei,

Det virker i utgangspunktet som at du kanskje er litt utålmodig. Jeg har hatt liknende sak med DELL der det gikk ca fire uker før pengene ble refundert. Kan jo også nevne at jeg kjøpte en MP3 spiller med feil på hos Komplett; denne saken tok to måneder med ringing og mailskriving i hytt og gevær før det endelig ordnet seg.

Jeg anbefaler deg å fortsette å ringe og skrive mail til dette ordner seg. Å høre på "de svært modne" rådene om saksøking etc, gir om ikke annet en god latter her i livet!

Mvh Børge

Helt enig med Børge! Det er ikke bare de små og nyetablerte som ikke har rutinene helt i orden. Fortsett med å følge de opp på tlf og mail, saken løser seg garantert til slutt. Skjønner godt at man blir irritert og rådløs når man "taper" penger, men som regel lønner det seg å bare være tålmodig samtidig som man følger opp på telefon daglig. Benytter man seg av alternative metoder for tidlig, vil det som regel bare forlenge hele prosessen.

Lenke til kommentar
jeg tror dette er egentlig ett grovt tyveri anmeld saken til poletiet

Det er vel mere svindel det går på.. Uansett så ville ikke dette beløpet bli betegnet som tyveri, men faktisk nasking som er langt mindre alvorlig..

Lenke til kommentar
Hvorfor sette et inkassoselskap på saken som bare skal ha enda mer penger? Det tjener ikke trådstarter noen som helst ting på.

Du kan sende dine egne inkassoer også. Ikke noe poeng i å betale noen for å kjøre en enkel inkasso.

-KJ

Lenke til kommentar

Heisann

Her ser det ut til å ha skjedd ett par missforståelser.

Vi bekrefter å ha mottatt bestilling og betaling av nevnte produkter av trådstarter, og denne ble effektuert etter vanlig rutine.

Vi fikk bekreftet fra vår leverandør at produktene var inne, og derfor ble Forskuddsfaktura sendt til kunde. Dette viste seg da å desverre være feil, og vi fikk ikke meldt dette fra til kunde før vi hadde betalingen på vår konto.

Kunde har etter dette blitt tilsendt 2 eposter som underretter om dette, og vi, som trådstarter selv påstår, har ikke mottatt noen epost tilbake hvor det forklares om kunden enten ønsker tilbakebetalt pengene eller ett annet produkt.

Så om trådstarter leser dette, kan du sende oss en epost med hva du ønsker, så skal vi gjøre opp dette i løpet av dagen.

Ha en god dag videre

Techline Communications

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...