Pusern Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Nå er jeg ganske drittlei alle forsøk på å hacke compen min. Kjører norton firewall 2002 på en adsl linje. Er det noen som veit om et prog som helst automatisk slår tilbake, bare for å varsle/skremme litt? Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Vet ikke hva du mener med slår tilbake? men ta en titt på http://www.zonealarm.com Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Er ikke ute etter å prøve å komme inn, ta kontroll over maskinen. Bare et prog som gir en advarsel eller noe lignende. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Nå antar jeg at med "hacking" mener du portscanning? Hvis du setter inn mottiltak (automatisk eller manuelt) så gjør du selv en forbrytelse - så glem det! Fokuser heller på å få pc'en din sikker nok - Brannmur - Antivirus - Ikke laste ned "fremmede" programmer ifra Irc/Web/P2P/osv. - Pass deg for "social engineering/hacking" - Patching/oppgradering av all programvare. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Du kan nok ta det med ro. De aller fleste porttreff er ganske harmløse. Ofte vil det være treff på kjente porter som CS o.l. Alle trojaner porter blocker Norton automatisk (og de som kontakter deg er sansynligvis ikke angripere, bare infisert selv..) Har du en rimelig oppegående firewall er du trygg. Bare bruk hue. Å slå tilbake vil bare sette flere uskyldige i din situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå