Gå til innhold

Duger Eltax recievere?

Anbefalte innlegg

Hei og hå. Har nettopp solgt min kjære NAD 3020i for å kjøpe meg en rimelig surround-reciever. Høyttalere har jeg; front 2x60watt, bak 2x40 watt og senter 1x40 watt . Jeg vurderer nå denne Eltax Receiver/DVD kombien:

Norstyle

Den er billig; kun 1300, men er den noe å spare på? Jeg har beskjedne krav til kvalitet, men skal være greit nok for å se Ringenes Herre med litt mer opplevelse enn man får fra TV'n alene.

Noen tanker om Eltax? Andre forslag til forsterker til under 2000?

Takker for alle innspill! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo? Bytte en NAD for en Eltax?? :wallbash:

Men så ellers, hvilke høyttalere har du?

Og tviler på den Eltax'en leverer effekten som er oppgitt.

Du kan jo ta en kikk på denne, koster riktig nok 2500, men tror ikke du finner noe mye bedre til den prisen.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Hallo? Bytte en NAD for en Eltax??  :wallbash:

Helt enig!

Hvis du først skal kjøpe den, så kan du nøye deg med å betale kr 995,- hos Komplett isteden. Utgangsefekten som er oppgitt er "Music Max power". Hva den egenlig yter oppgis ikke.

Reciveren har for øvrig fått hyggelig omtale på DinSide.no.

God lyd koster penger uansett, men skal du gjøre det billigst mulig så er dette et alternativ. Det kommer jo også an på hva slags høyttalere du har...

Lenke til kommentar

Hehe, ja det kan høres litt teit ut å bytte ut NAD i det hele tatt, men den spilte kun stereo, og jeg vil ha surround. Høttalerene er fra Prodex (dansk hifi) med effekt som oppgitt. Fant denne PIONEER VSXD512S på Lefdal til 1695.-, men de var som alltid... UTSOLGT. Takker for tipset. Skal sjekke det nærmere.

Takk takk. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122842&cks=PRL

Oppgitte watt er ikke rms, for å si det sånn!

Utgangene består av en TDA 2030, og har ca. 10W uteffekt. Subutgangen er en vanlig simpel kl. b forsterker. (tipper 15-20W)

Den spiller utrolig nok bra til å være så billig. Den har sine "billige" karakteristikker, som jalla knapper og fjernkontroll....

Men kan anbefales om du har stramt budsjett, og ikke har "hig end" ører.. :)

Jeg kjøpte meg Eltaxen fordi jeg har bygd meg forsterker, og den gamle denonen min hadde ikke preout. Så istedet for å modifisere den, tenkte jeg at jeg kunne kjøpe AVR280. (litt billigere å evt. herpe den enn denon)

Eltaxen står nå kun som forforsterker, den har jo både dolby digital og dts :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...