Ann Siri Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei alle Guruer! Jeg har to små harddisker som jeg ønsker å gjøre om til en større. Jeg har formatert begge, så de er nå dynamiske. Jeg prøvde veiviseren for "striping" i WinXP Pro, men resultatet av det er et tredje volum på 6megabyte. Begge hardiskene har max 3megabyte å avse. Det synes jeg er gjerrig mtp. at de er på ca 2.5 Gb hver. Jeg skjønner ingenting, men det gjør sikkert ikke dere heller Velvel..... krmt....hjelp Ann Siri Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) vel. striping er ikke "legge sammen to disker til en større". striping er å ha samme data på to disker, og få dobbel ytelse pga at det kan skrives/leses samtidig. basically ivertfall. "legge sammen disker til en større" heter ofte "jbod" (Just a Bunch Of Disks) Endret 11. mai 2004 av soundwall Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Er ikke 100% sikker. Men tror du ville fått bedre resultat dersom du starter med disker som er fri for partisjoner i det hele tatt... Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 vel. striping er ikke "legge sammen to disker til en større".striping er å ha samme data på to disker, og få dobbel ytelse pga at det kan skrives/leses samtidig. basically ivertfall. "legge sammen disker til en større" heter ofte "jbod" (Just a Bunch Of Disks) Meninga er jo selfølgelig å få opp hastigheten på diskene, men man får sammenlegningseffekten og... Kjører stripping selv og da blir de 2 80gigere til en 160giger... Dog jeg gjør det ved hjelp av et raid kort da... Men jeg stoler ikke på veivisere i wondows så jeg ville heller prøvd å gjøre det manuelt... Velge diskene og fortsette derfra... Men, mulig de bør være tomme før du gjør det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå