Gå til innhold

Pcen fryser i 2-3 sek

Anbefalte innlegg

Hey,

i det siste her jeg fått et underlig problem. Enkelte ganger så fryser pcen i 2-3 sekunder, så virker den helt fint i 30-60 sekunder. Og dette fortsetter en god stund. Enkelte ganger så slutter det, mens andre ganger fryser den helt og krever reboot-knappen :roll:

Jeg postet den her, for jeg mistenker at det kanskje er harddisken som begynner å fusker...

Noen som har opplevd noe lignende?

Mvh.

C.P.

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe lyd fra hardisken ? tikke lyd ?

Hadde moe av det samme, hardinsken hakket liksom så når den hakket så låste den seg i 5 sek så kom den tilbake.

Etter endel tikking låste den seg helt.

Hvis det er noe lignende prøv å skift om på ide kablene - sjekk for dårlig kontakt osv.

Lenke til kommentar

Kanskje partisjonen der page-fila ligger (systempartisjonen) har blitt ekstremt fragmentert. Kan tenke meg at et slikt problem i sin mest ekstreme form kombinert med lite RAM, kan forårsake symptomer liknende dine.

Lenke til kommentar

Bør være litt forsiktig med å slette register oppføringer om du ikke er sikker på at de ikke skal være der. Cookies og andre ting kan bare slettes.

Husk å kjøre update i Adware.

Endret av pkalle
Lenke til kommentar
Bør være litt forsiktig med å slette register oppføringer om du ikke er sikker på at de ikke skal være der. Cookies og andre ting kan bare slettes.

Husk å kjøre update i Adware.

Ops... :blush:

Slettet nok alt mulig, men men... Håper det går bra, alt funker i hvertfall til nå :yes:

Takk til alle for hjelpen :thumbs: Gud velsigne HW-forumet, vet ikke hvor jeg hadde vært i dag uten det :p

Lenke til kommentar

Har et liknende problem, men dette er mer omfattende...

Sitter å spiller et spill->hardisken stopper->spillet fryser->Blåskjerm->restart.

Funket i ca 24 timer igjen.

Sitter i windows på irc->hardisken stopper->blåskjerm->restart.

Starter opp->hardisken stopper under oppstarten->resetknapp

---------------------------||---------------------------------

---------------------------||---------------------------------

Starter sikkermodus->Alt funker->starte på nytt.

Starter opp->hardisken stopper under oppstarten->resetknapp.

Begynner å starte igjen->pipelyd fra høytaler på hk->feilmelding sier at strømkabelen til skjermkortet ikke sitter i. Les brukermanualen for installasjon.

Samme skjer 2-3 ganger til.

Får startet opp i vanlig modus igjen. Legger meg ettersom kl er 01.00. Før jeg sovner, stopper hardisken igjen og jeg skrur av maskinen..

Kabelen til skjermkortet er dobbelsjekka. Tror selv jeg har for liten strømforsyning.. (340w Chieftec). Prøvde å koble på ei ekstra strømforsyning, uten noen gode resultater.

Er det en av diskene mine som er på vei til søppeldynga, eller er det strømforsyninga?

Specs finnes på profilen min..

Takker for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar

Hvilken PC har du er det en selvbygget eller noe ala Compaq?

Kan være software dvs. driver problem.

Mye "tull" på maskinen?

Avinstallert og innstalert mye mange ganger?

Når jeg får problemer tar jeg raskt backup av innstillinger og slikt. Dokumenter og annet liker på server. Ren innstallasjon av Win2k og alle programmer som jeg gjorde det her om dagen. Da var det nesten 2 år siden sist.

(Har flere maskiner så denne maskinen som jeg jobber på er det ikke så mye "tull" på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...