anonymm Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Var inne på siden dereshttp://www.overklokking.no/ fant mange guider og prosjekter, men det er en ting jeg lurer på håper du/dere kan hjelpe,har søkt på mange steder men fant ingen godt nok svar. spørsmålet er hvordan kan man spille en cd-rom uten at den er koplet til dataen. Da sakal den kun være koplet til transformator og høytaler. Viss du/dere ikke kan hjelpe helt kunne du/dere vise meg på tegning hvor man kopler inn strømm og hvor signal ut for høtalerne er? Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kobl på spenning på molex kontakten svart=jord rød=5V gul=12V. Audio ut er på den flate 4 pins kontakten (den du kobler fra cdrom til lydkort hvis du ikke har xp.) Har ikke prøvd det men i teorien funker det nå, trykk på knappen med pil på og du er igang (er foresten ikke siker på om du trenger både 12 og 5 volten.) Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 12 volten brukes jo til og drive motoren inne i cd spilleren.. så den trenger du nok.. 5 volten brukes til elektronikken inne i cd spilleren så du trenger nok den og.. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Hei. I bladet Elektor April-2004 er det en artikkel som tar for seg dette temaet. Der bruker de en PIC-krets for å lage de signalene som CD-ROM'en trenger for å spille. Chippen heter 16F871 og den og kretskort kan bestilles fra Elektors hjemmeside: http://www.elektor-electronics.co.uk/pcbs/pcbs.htm Utgave 331 og artikkel Pandoras Sound & Music Box Om du ikke kan finne Elektor bladet i din lokale Narvesen så send meg en PM, kan scanne og emaile. Den svenske utgaven av Elektor - Elektronik for Alle har vanligvis de samme artiklene en måned eller to senere så den burde dukke opp der i mai eller juni utgaven. Good Luck Edit Utgave og Tittel lagt til. Endret 13. mai 2004 av ragstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå