canhr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Heisann. Vurderer å anskaffe meg et skjermkort med passiv kjøling, evt kjøpe passiv kjøling til et radeon kort. Noen som har noen erfaringer her. For eks. Thermaltake vs Zalman. Kjøleegenskaper og lydnivå er da essensielt. På forhånd takk Canhr Lenke til kommentar
TDK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du må si hvilket radeon kort. Zalman sine heatpiper pleier og være av god kvalitet... Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvilket kort var det du hadde tenkt deg da? <---9600Pro, 9600XT, 9800Pro, 9800XT eller X800Pro? Har selv en Zalman ZM80A-HP på mitt GF4 Ti4400, men vet ikke om det holder til de kortene pga. manglende erfaring Med en passiv kjøler blir det så klart ikkenoe støy. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 TDK: Er du ute etter å stjele alle mine svar eller? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 heh... Som sagt må trådstarter komme med hvilket kort han har... Har han 9800pro trenger han en vifte for og bruke en heatpipe fordi kortet utvikler såpass mye varme.... men derimot hvis du har et 9600 eller 9500kort så skal det nok gå bra uten vifte... Lenke til kommentar
canhr Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Heisann. Takker for svar. Det jeg har tenkt meg ern radeon 9800 Pro. Og da er vel Powercolor et greit valg. Jeg mener, jeg skal jo røske av den eksisterende kjølingen(har lest at de har en dårlig kjøling men at kortet er bra). Zalman har en ekstra vifte som er ment til Deres passive løsning. Denne viften er oxo større enn Thermaltakes vifte. Har litt mer tro på Zalman når det gjleder støysvake løsninger generelt. Noen innvendinger her? Mvh Canhr Lenke til kommentar
TDK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Powercolor 9800pro er et godt valg. Viften var et problem før men nå er den identisk med alle de andre merkene. Skal du kjøpe den zalman heatpipen må du kjøpe med viften. Ellers blir det for varmt. Men den viften er absolutt ikke stille. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Egentlig ingen innvendinger nei... kommer nok til å fungere ypperlig Selv om jeg ikke ville ha kjøpte ett R9800Pro selv nå, sikkert fordi jeg har bestilt X800Pro Endret 11. mai 2004 av ZkedaR Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Men den viften er absolutt ikke stille. Absolutt ikke! Har en som kabinettvifte (pga. at jeg er Zalman frelst og ville ha viftegrillen ) Men slik kan fikses med en viftejustering Lenke til kommentar
canhr Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Hei igjen. Lite sidekick dette da. Så ett sted at man kan oppgradere et 9800se kort til pro/xt? Skulle vel være interessant og teste dette da? Mvh Canhr Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201113 Og hvis du ser litt ned i VeXx guide ser du at dette ikke gjelder 9800SE desverre... Endret 11. mai 2004 av ZkedaR Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har brukt Zalman heatpipen på et Sapphire R9800Pro som har blitt flashet til XT uten vifte, og det har gått bra. Selvsagt går det bedre nå når jeg har en 120mm vifte som blåser kald luft utenifra og rett på ribben, og en radialvifte som trekker varmluften ut av kabinettet igjen, men poenget er at det GÅR med passive kjøling selv til et R9800pro->XT. Såvidt. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Skal du kjøpe den zalman heatpipen må du kjøpe med viften.Ellers blir det for varmt. Men den viften er absolutt ikke stille. må virkelig få lov å være uenig med deg, kjære medforumbruker:) altså, denne viften, det medfølger overgang fra 12- 5 volt, og den fungerer YPPERLIG, har hatt den kombinasjonen! kortet klarte forresten stabilt 432/370 uansett, det er bare tull at den ikke er stille. på overgangen er det 2x5v kontakter og 2x12, så etter du det i 5v, så blir det virkelig bra! lykke til, og spør gjerne via pm til meg, da jeg har erfaringer med denne kombinasjon:D Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 heh... Som sagt må trådstarter komme med hvilket kort han har... Har han 9800pro trenger han en vifte for og bruke en heatpipe fordi kortet utvikler såpass mye varme.... men derimot hvis du har et 9600 eller 9500kort så skal det nok gå bra uten vifte... Vell. Jeg bruker ett 9800pro ultimate ed. Det er standard med passiv kjøl. (ingen vifter). Det er ikke no problem i spill at det blir varmt.. Men hvis du skal ta det ut må du bruke grytekluter, så det blir VARMT. Men har fønka bra nå i 0.5 år. Har også OC litt. Vet ikke om det er noen førstesorteringer på de gpu'ene som er på disse korta, hvis ikke skulle det vel ikke være noe problem med 9800 pro kort med passiv kjøling som enkelte hevder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå