JenkaRiPS Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Noen som ved om slangene på Clas'ern med 6mm innerdiameter passer standard hurtigkoblinger på Swiftech MCW462? Står ingenting om slangenes ytterdiameter. Ser de også har armerte slanger på Biltema med 6mm innerdiameter, men her står det heller ingenting om ytterdiameter. Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 veit ikke om de passer. men jeg har slanger fra biltema (riktignok 3/8" ID) og de er veldig bra! veldig mye og har vanskelig for å knekke. har hørt at mange er missfornøyd med slangene fra biltema. somregel (alltid?) har slanger med 6mm ID en OD på 8mm... en 8mm ID har 10 OD osv osv osv Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Jeg innvisterte i vannkjøling i går, og har slanger fra clasohlson (10mm), ytter diameteren der er 13mm +/- Jeg vet ikke om de passer, men håper dette hjelper deg Edit: Slanger skrives vistnok ikke med P Endret 13. mai 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Ser ut til at jeg heller går til innkjøp av nye nipler slik at ytterdiameter ikke spiller noen rolle. Da kan jeg i samme slengen gå opp til 3/8" ID Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Var innom og kjøpte slange idag. På pakkene fra Lundgrens (nytt merke? ) står både inner- og ytterdiameter oppført. OARM PVC SL 12X16 mm Var forresten to typer i hylla. Den gamle litt stive typen og en ny sak som var mye "seigere" og mer elastisk. Sikkert den typen det ble rapportert om her tidligere. Omlegging i helga. Kjøpte også et par "albuer" i kobber (slike jeg har sett Skrue bruker). Da blir det mulig å bruke kortere slanger, og strømningsmotstanden i disse albuene tror jeg er minimal (kontra ganske mange andre "trange" nipler og overganger) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå