Petterahl Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Skal kjøpe noen BGA Ram Freezer på 3dfxcool til minnet mitt. Fungerer disse bra? Har PowerColor 9800 Pro. Hvordan skal man få disse til å sitte? Må man bruke termisk lim? Fungerer Zalman Thermal Compound til denne jobben? Hvordan får jeg av rammen min da? Må jeg kaste det i frysern? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det er "bare" 10-20mhz ekstra du får klokka minnet ved å sette på ram sinks. For å ha mulighet til å ta av ram sinksene senere må du blande det termiske limet (Arctic Silver Thermal Adhesive), men vanlig arctic silver kjølepasta. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) det er "bare" 10-20mhz ekstra du får klokka minnet ved å sette på ram sinks. For noe sprøyt! Hvor får du informasjonen din fra? Overklokking er ganske uavhengig fra kort til kort, ikke noe mal her. Ramsinks på minnet vil kanskje også øke stabilitet og levetid på kortet. Edit: Med aktiv kjøling, så vil ramsinks ofte være veldig gevinstfullt. Endret 11. mai 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
andesam Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hvor får du informasjonen din fra? Fra andre brukere her på forumet (ikke bare en nei). Vet at det varierer fra kort til kort, derfor jeg skrev 10-(til)20mhz. Men alle forstår vel at det ikke her noen fasit. Man kan komme lengre og man kan komme kortere. Jeg prøver ikke å si at det bare er noe tull med ram sinks, men det er ikke så allverdens mye lengre man kan klokke rammen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå