Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighetsmåling på ITAVISEN

Anbefalte innlegg

Hva er kriteriene for å komme med på hastighetsmålingene på It avisen der er jo langt ifra alle med ikke min i allefall ....har prøvd å spørre ansvarlig for måling et par ganger men han gidder ikke svare på mail ....er det sånn att det er de som "betaler "som får navnet sitt på målingene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ugv: de sier jo klart å tydelig at hvis du har en isp som ikke registreres ber de deg sende dem din IP-adresse slik at de kan få den listet. selvsagt sjekker de da med din isp *først*, for å være sikre. du skal ikke se bort i fra at det er der det lagger.

..uansett; den tingen der er like upålitelig som resten av "journalistikken" til itavisen - sjekk heller hastigheten din ved å hente ned en relativt stor fil fra f.eks. uio. debian.org har f.eks. et mirror for sine iso-filer hos uio, perfekt for testing.

Lenke til kommentar
ugv: de sier jo klart å tydelig at hvis du har en isp som ikke registreres ber de deg sende dem din IP-adresse slik at de kan få den listet. selvsagt sjekker de da med din isp *først*, for å være sikre. du skal ikke se bort i fra at det er der det lagger.

vel jeg kan ikke se att de spør etter isp og ipadr.min kommer jo opp og det er da flere en min isp som ikke er med på målingene/resultatene.....

Lenke til kommentar

De har tidligere spurt ISPer om de kan gi dem IP-rangen de forskjellige bruker og hvilken hastighet den IP-rangen er satt opp med. Hvis ISPen din ikke er med på listen, har ikke ITavisen fått noen informasjon fra ISPen din

Lenke til kommentar

Poster den her igjen jeg:

---------

De har tidligere spurt ISPer om de kan gi dem IP-rangen de forskjellige bruker og hvilken hastighet den IP-rangen er satt opp med. Hvis ISPen din ikke er med på listen, har ikke ITavisen fått noen informasjon fra ISPen din

---------

Hvis ISPen din har endret litt på oppsettet sitt, må de også gi beskjed om dette til ITavisen

Lenke til kommentar
Poster den her igjen jeg:

---------

---------

Hvis ISPen din har endret litt på oppsettet sitt, må de også gi beskjed om dette til ITavisen

ok jeg ser att du sier det men det står da ingen steder .....eller er jeg blind...? ,og mitt spørsmål var jo :

"Hva er kriteriene for å komme med på hastighetsmålingene på It avisen der er jo langt ifra alle med ikke min i allefall ....har prøvd å spørre ansvarlig for måling et par ganger men han gidder ikke svare på mail ....er det sånn att det er de som "betaler "som får navnet sitt på målingene ?"

altså vis det er som du sier at hvem som helst kan bli med på målingene hvorfor sier de ikke det da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...