Gå til innhold

Viftestøy i XBOX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange forskjellige vifter ute og går. To vifter av samme størrelse kan ha ulikt støynivå. Kommer vel litt an på fabrikatet. Jeg har ikke åpnet X-Box`n min, men det går sikkert an å bytte til en annen vifte. Papst for eksempel. De bruker jeg i PC`n, og de er veldig stille. :hmm:

Lenke til kommentar

Tror orginal viften er 60mm, men det går an å file litt her og der, så har du plass til en 80mm. Det beste er å søke litt på google. Eller se på xbox-scene.com. Finnes en tutorial på det, men jeg husker ikke linken..

Lenke til kommentar

Originalviften er en 70mm og kan skiftes ut med en på 80mm. Du må skjere bort litt her og der, med det går. Sett gjerne inn en med LEDs når du først er i gang.

Har du Xbox v1.0 ligger det en bråkete liten vifte på GPU, jeg har tatt bort både vifte & kjøleribbe og har erstattet hele sulamitten med en bedre kjøleribbe uten vifte. Denne kjører forresten på 12V, 70mm viften på 7V.

En litt mer støysvak HDD er ikke å forakte heller... :p

Jeg kan ta litt bilder og legge ut, men ta en titt her så lenge, har gjort mye rart med boksen... :yes:

Ta turen innom www.xbox-scene.com/tutorials.php

Ingen av tutorialene der ligner min mod, jeg liker MIN best :thumbs:

Lenke til kommentar

microplex har 70x70 vifte i sitt vareregister. Er en pabst som er tilnærma lydløs, og passer lett inn i kabinettet uten noe særlig mekking. (Må knekke et av festene på til den gamle vifta, det er alt...

Lenke til kommentar

OK, skal prøve å fikse det...

Skal ta bilder av boxen og legge dem ut, må bare sette den sammen igjen. :p

Holder på med å sette inn en ekstra 80mm vifte i sida på boxen. Nice, cool & quiet... :wee:

Endret av Ragnarok
Lenke til kommentar
Skal lagen en liten guide (Når jeg har tid i desse tentamens-/eksamenstider) om:

- Åpning av Xboxen

- Fjerning av vifte på GPU

- Bytte av 70mm vifte til modda 80mm vifte

- Evt. LEDs i juvelen og i kontrollerporten.

Flotters.

Gleder meg til å bli kvitt støyen. :thumbup:

(Vet det finnes andre guider men men.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...