Scix Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 eg skal velge ein del ting fra ein combo box. så vil eg at det skal komme "info" i ein text box. men korleis skal eg tvinge programmet til å lage linje skift etter eit bestemt ord, foreksempel overskrifta? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Text1.text = Combo1.text & vbnewline Altså, det er vbnewline som lager et linjeskift Lenke til kommentar
Scix Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) det funker ikkje. den klager seg over at den ikkje har noko objekt? koden ser da slik ut: Private Sub cmb1_Click() Select Case cmb1.Text Case "1" txtInfo.Text = cmb1.Text & vbNewLine + "test" End Select End Sub Edit: feil meldingen forsvant sånn plutselig. istede kommer det berre to kraftige strek mellom teksten "1" og "test" Endret 11. mai 2004 av Scix Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du må sette MultiLine i teksboksen txtInfo til True. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Du kan kanskje også prøve chr(10): Private Sub cmb1_Click() Select Case cmb1.Text Case "1" txtInfo.Text = cmb1.Text & chr(10) & "test" End Select End Sub Lenke til kommentar
asware Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Eller du kan prøve vbcr eller vbcrlf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå