Gå til innhold

Anarchy Online


Anbefalte innlegg

Det er nå 9 måneder siden Anarchy Online ble lansert. Men det er først de siste 3-4 månedene tittelen virkelig har kommet til sin rett. Fra å være et utskjelt spill med store problemer den første tiden etter lansering er Anarchy nå blitt en spillopplevelse av de store. I denne artikkelen forteller vi deg hva som har skjedd og hvordan spillet fungerer pr. i dag.

 

Les hele anmeldelsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidlig morgen. Solene på Rubi-Kai er akkurat i ferd med å komme over horisonten. Fuglen kviterer, og hele landskapet ligger badet i et gyllent lys. Åsene bukter seg bedagelig i det fjerne. Plutselig kommer 6 stykker løpende ned en bakke, og begynner å slakte ned mutanter.

Dette er AO for meg, et utrolig morro spill der en teamer opp med andre. Dette er ikke i nevneverdig grad nevnt i omtalen, og det er jo det som er kjernen i spillet. Gode venner, barskt kameratskap, lettkledde kvinner, øl, sang og dans. Det er jo dette some gjør at jeg kommer tilbake. Og det fungerer veldig bra i spillet.

Lenke til kommentar

Hehe, du har nok ikke sett det beste av spillet enda anmelder. Sånn omtrent ved level 40-50 vil du dessverre meget høyst sannsynelig merke at du har investert ip poeng feil og måtte angre og begynne på nytt. Det måtte alle som kjøpte siden lansering 21 juni eller.no, inkludert meg.

Men endelig har Fun Com introdusert noe sånn ip-reset greier. Noe jeg maaste på siden starten.

 

Du har helt rett, det er et knall godt spill og jeg har spillt det jævlig mye. Jeg var en av de første som ble apprentice og var Ûbertwinked, det er det som er litt synd.

 

Jeg antar at du ikke har tatt deg for PvP (PlayervsPlayer) aspektet av spillet enda?

Beklager at jeg sier det, men det vil etterhvert ta over spillet, så det er idiotisk å komme med en anmeldelse uten å ha pvp'et hvis du ikke har det, noe det ikke tyder på. Men, men det kunne ikke du vite.

 

Etter hvert så vil du finne ut at det er så ufattelig uretferdig fordeling mellom yrkene når du PvP'er. Jeg tallknuste uttalige greier når jeg spillte det og konkluderte med at en trader på lvl 20 kan få tak i en, hva het de haglene nå da den som alle trdrs bruker, på ql 105. Det eneste som gjelder i PvP er den med mest penger = best implants og best outside buff. Dette gjelder på alle lvl'er p.g.a folk som starter på nytt og stanser på f. eks lvl 15. Nå skal jo lissom FunCom komme med quality level patch, hvis de ikke har gjort det enda, men det har de sagt siden november.

 

Ja det er et knall spill, men nybegynner kan godt bli frustrert når de møter på spillere som meg på lvl 50 som har brukt 6mill på equipment, og det skjønner jeg godt.

 

Jeg har selv sluttet å spille fordi det tok for mye fritid. IKKE KJØP DETTE SPILLET HVIS DU IKKE HAR EN STERK VILJESTYRKE ELLER INGEN VENNER.

Du blir hekta

Lenke til kommentar

Greit med en positiv artikkel om et spill jeg har lagt ned så mye tid i...

 

MEN...

 

Det er umulig å gjøre en vurdering av spillet etter så lite tid. De aspektene ved Anarchy Online som gjør det virkelig "vanedannende" (på tross av alle bugs, patches, lag problemer og nerfs) blir ikke synlige før du har tilbragt 4-5 måneder på Rubi Ka. Det er dymikken, samhandlingen, alle finurlighetene som gjør at du blir hekta.

Hadde jeg gått solo og ikke funnet et guild som kunne hjelpe meg og utvide spillopplevelsen ville jeg nok gått lei etter 70 lvl eller så.

 

I tillegg er det to hovedmåter å spille på. Mot monstre eller mot andre spillere. Her kan både rollespillerene og "quake trynene" få noe å bryne seg på. Og for å bli flink må du bruke mye tid på å finne ut hvordan du skal tilpasse din spillfigur.

 

Jeg har en del kritikk til spillet, men det får dere finne utav selv:)

 

AO er det beste MMORPG spillet ute!!!

Lenke til kommentar

Helt enig med deg bear, det er mange aspekter ved spillet, og du slipper ikke unna noen av dem etterhvert. Derfor vil man finne ut forskjellen på ting rundt lvl 50. Da merker du at du ikke har ip til noen ting du burde hatt, og må nok starte på nytt, hvis du ikke er supah feig og alltid går i følge med 6 konstant og løper laangt unna fighten. Som sagt, utallige mange aspekter ved spillet som dukker opp rundt lvl 50

Lenke til kommentar

Jeg synes jeg fikk et rimelig godt inntrykk av spillet, spilte det i ca. 2,5 måned fram til level 35 ca. Spilte det meste av tiden sammen med en venn som er level 90 ca. og mye sammen med andre jeg ble kjent med i Rubi-Ka.

 

Har ikke spilt noe PVP nei, det må jeg innrømme. Men synes jeg fikk sett mye av spillet og hadde mye gøy med det :smile:

Det er noen uker siden jeg har psilt nå, men det har med skole å gjøre, altfor mye prosjekter på gang der nå :sad:

 

Håper å få rota meg inn på AO igjen veldig snart, det jo så kult :smile:

Lenke til kommentar

Til dere som lurer på om det er trygt å bruke kredittnr: Ja, det er trygt. Kredittkortopplysninger er den måten Funcom kan kontrollere spillere som oppfører seg ufint eller ødelegger for andre i spillet (et problem som gjelder noen ganske få, heldigvis). De kan ikke ha et slik tilbud uten at de vet litt om de personene som er inne og spiller.

Lenke til kommentar

Men hva skjer når prøvetiden er over og man eventuelt ikke vil spille mer og begynne å betale for spillet? Tar de noe beløp uten videre da, eller er det enkelt å trekke seg ut?

 

[ Denne Melding var redigert av: Smyagol på 2002-04-09 22:33 ]

Lenke til kommentar

Knall enkelt å stoppe den saken. DU bare går på anarchy-online.com og roter deg inn på din side eller kanskje det var registrings siden var det. Etter å ha logget deg inn trykker du på en stooor knapp "stop payment" eller.no, problemfritt.

Men glemmer du det, og har satt på sånn 3måneders betaling er det kjipt! (det gjorde jeg, det var derfor jeg begynte)

 

Til deg boardkill (anmelder, right?)

Anmeldelsen stemmer veldig bra med mitt førsteintrykk også, men man kan ikke holde seg på lvl 30 forever :sad:

Ting vil forandre seg litt mot det negative. Du blir sur når du oppdager at du høyst sannsynlig på starte på nytt, hvis ikke ip-reset sakene funker bra.

Menneh, det tok meg ca. 1måned å komme til lvl 50, KUN MED SOLO! Fikk jo 4-5mill på rekordtid !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 22:39, Corn skrev:


Til deg boardkill (anmelder, right?)

Anmeldelsen stemmer veldig bra med mitt førsteintrykk også, men man kan ikke holde seg på lvl 30 forever :sad:

Ting vil forandre seg litt mot det negative. Du blir sur når du oppdager at du høyst sannsynlig på starte på nytt, hvis ikke ip-reset sakene funker bra.

Menneh, det tok meg ca. 1måned å komme til lvl 50, KUN MED SOLO! Fikk jo 4-5mill på rekordtid !


 

Brukte mye tid på å kikke på ting jeg da, lære meg ting. Satset ikke alt på å levle. Men hvis en skal snakke om turbo-levling så kan jeg jo nevne naboen min som hjalp meg rundt i Rubi-Ka, han var en av de 3 som kom lengst i AO konkuransen på TG, level 39 på 24 timer, fra bunn av. Det er sykt nok det. hehe

Han ble litt skuffa når han ikke vant no tur til E3 da... :wink:

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål, var han Martial Artist?

 

Og btw, selvsagt powerlvl'er man ikke med en gang man har kjøpt spillet. Det gjør man når man finner ut at char'en din er dårlig og må starte på nytt igjen.

Tror at nesten alle nybegynnere vil ha det samme intrykket som deg av spillet.

 

Untatt de som (inkludert meg) har eid spillet siden det kom ut. Det var mye bugs det, kan du tenke deg at vi spillte det? vi døde jo sånn ca. 6ganger hver time p.g.a crash og sånt. Det var jo lyse sider ved crashene også da, hvis du hadde cleara et mission og du crashet, så vips var alle kassene fulle av det samme stæshet du fikk forrige gang :smile:

Lenke til kommentar

Akuratt derfor jeg valgte MA gang nummer 2.

Jeg ble jo kjempeoverasket når jeg fant ut at MA det nest best yrket i spillet.

(med hammer og ubertwink, vel og merke)

Sånn ca.

Besides det tok meg kanskje 5måneder å komme til lvl 50 med en soldier (veldig lite spilling though) så jeg gruet meg til å starte på nytt, men med MA'en så var jeg jo lvl 30 på 3-4 dager :smile:

Lenke til kommentar

Se på fossefall?

Svømme ved Kysten?

Feste på en bar?

 

Jeg lover eder !: DETTE ER IKKE DAGLIGE GJØREMÅL I AO. Se vekk fra denne delen av reviewen.

 

Og hvorfor nevner du ikke alle de TONNEVIS med bugs spillet inneholder enda? Alle de irriterende udugelige feilene som har fått tusenvis av spillere til å slutte?

 

Alle de grunnleggende funksjonene some fremdeles ikke er implementert?

 

F.eks. Spillere som krasjer HVER gang de soner..?

 

At 3'dje parts programvare fikser opp i grunnleggende feil i spillet? MAPS som viser locations 90% mer presist enn AO sitt vanlige MAP, skins som faktisk ser noennlunde normale ut.. Programmer som gjør det mulig å finne missions uten å slite ut musearmen... Lite eller ingenting å ta seg til på høyere levels..(Kanskje svømme litt på kysten? HEHE) The list goes on...

 

There is much more about AO than meets the eye,

however right now im enjoying it, and playing it.

 

Og til sist: Dere som spør om det er trygt å bruke VISA kortet sitt på nettet. At dere ikke enda har fått med dere at det ER FAKTISK TRYGT er meg UFORSTÅELIG, og da mener jeg ikke "GANSKE TRYGT"

Men 100% bulletproof. Hvis de du bruker VISA kortet hos har kryptering aktivert på sida, og dette er et firma som er NOENLUNDE seriøst, er det T-R-Y-G-T. Hvis noe skulle gå galt, NOE DET IKKE GJØR, vil VISA alltid refundere ALT du mister. VISA tjener nemlig milliarder på at folk bruker kortet deres på nettet og tjener på å refundere nesten uten å stille spørsmål, uansett. Beklager, men jeg er så lei av å se dette spørsmålet over alt. Ta til vett !

 

Sorry.

Lenke til kommentar

Tonnevis av bugs? Det var da litt drøyt. Endelig synes jeg at spillet er blitt nærmere bug fritt. Dessuten er jo petition greiene blitt knall mye bedre. Greit once in a while så stopper f. eks return items missione å funke.

 

Ting som ikke er implementert er jeg enig i deg i, sååå lang tid jeg vente på overequip patchen og ip-reset patchen, kom aldri når jeg spillte. Og ja, det blir mindre å gjøre på høyere levels, det er det jeg har prøvd å sagt at PvP blir et godt alternativ og der mangler det mye. Har du valgt feil proffesion har du bomma litt

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 01:53, Balderac skrev:

Se på fossefall?

Svømme ved Kysten?

Feste på en bar?


Jeg lover eder !: DETTE ER IKKE DAGLIGE GJØREMÅL I AO. Se vekk fra denne delen av reviewen.


Og hvorfor nevner du ikke alle de TONNEVIS med bugs spillet inneholder enda? Alle de irriterende udugelige feilene som har fått tusenvis av spillere til å slutte?


Alle de grunnleggende funksjonene some fremdeles ikke er implementert?


F.eks. Spillere som krasjer HVER gang de soner..?


At 3'dje parts programvare fikser opp i grunnleggende feil i spillet? MAPS som viser locations 90% mer presist enn AO sitt vanlige MAP, skins som faktisk ser noennlunde normale ut.. Programmer som gjør det mulig å finne missions uten å slite ut musearmen... Lite eller ingenting å ta seg til på høyere levels..(Kanskje svømme litt på kysten? HEHE) The list goes on...


There is much more about AO than meets the eye,

however right now im enjoying it, and playing it.



 

Veeel. Jeg har spilt siden i fjor sommer og aldri opplevd zone buggen, eneste stedet jeg kræsjer er i Broken shores og det er fordi zonen er overbefolket.

 

Det har vært en del tull, men slik spillet fremstår nå synes jeg det funker rimelig bra teknisk. At det er ting vi som spillere reagerer på er noe annet. funcom har en merkelig filosofi når det kommer til å "balansere" de forskjellige professions i spillet.

 

Til alle, ikke nøl. Dette er et godt spil...og attpåtil norsk. Dere vil finne mange nordmenn/svensker/dansker der inne, men selvfølgelig også folk fra hele verden.... Har blitt en slags IRC med spillopplevelse..hehe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...