potetskrell Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg bruker include koden som raweb har lagt ut, og det fungerer jo. Men jeg vil at det skal kunne inkluderes mer en bare en ting. Feks at url'en blir index?side=1&header=2. Denne er jo overalt, og det er sikkert ikke så vanskelig, men hvordan? <?php $IncludeDir = "X"; $DefaultPath = "X/front.php"; $FileExtension = ".php"; if (isset($side)) { $side = stripslashes(strip_tags($side)); $Forbidden1 = ereg("\.\./", $side); $Forbidden2 = ereg("/", $side); $IncludePath = $IncludeDir . "/" . $side . $FileExtension; if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Warning</h1>\n"; echo "<p>Forespørsler på tvers av definerte \n"; echo "områder er ikke tillatt.</p>\n"; } else { if (@fopen("$IncludePath", "r")) { include ("$IncludePath"); } elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) { echo "<h1>Server Error 404</h1>\n"; echo "<p>Finner ikke den forespurte siden.</p>\n"; } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> Kan noen si hvordan jeg legger til en fil til, denne skal såklart inkluderes en annen plass på sida, men kunne åpnes gjennom å bruke index?side=1&header=2 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Beklager alle barn, jeg fant løsningen via php.net.. *ups..* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Såh, vil du fortelle oss hva løsningen var da? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) ehh, det vil jeg stå over.. det fungerte ikke sånn som jeg ville allikevel.. må nok ha hjlp, ja.. Endret 11. mai 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Du kan jo bruke et separat includescript til header... Skal det endres header etter hvilken side man er på? I så fall kan du f.eks bruke noe switch-opplegg som dette: <?php switch($_GET['side']) { case front: $header = 1; break; case en_annen_side: $header = 2; break; case enda_en_side: $header = 3; break; default: $header = 1; break; } $headerInclude = "./path/to/" . "$header" . ".php"; include ("$headerInclude"); ?> Endret 11. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 include("fil1.php"); include("fil2.php"); # slikt? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Loomy - vil det ikke være lettere å bruke en array på løsningen din? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Loomy - vil det ikke være lettere å bruke en array på løsningen din? Mulig det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå