Gå til innhold

Oppstartskatalog


Anbefalte innlegg

Jeg surfet litt rundt om på diverse warez sider, og fikk etter dette, tilsynelatende, en fil, openme.exe, inn i windows katalogen. Denne åpnet seg hver gang maskinen startet. Kom kun frem en banner i IE, men jeg slettet filen uansett. Hver gang jeg starter maskinen nå, kommer meldingen "Finner ikke openme.exe" frem. Filen ligger ikke i oppstartskatalogen og er heller ikke synlig i oppstartslisten man får frem ved å kjøre "msconfig".

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan få windows til å slutte å prøve og åpne denne filen ved oppstart?

 

På forhånd takk for hjelpen :wink:

 

ReFre :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan prøve å endre i registeret

trykk start, kjør (run)

skriv regedit

trykk på menyvalget, registery (el fil på norsk)

velg eksporter register (samme som fil og lagre som)

deretter bruker du dagens dato, når du skal lagre registeret som en fil.

 

sånn, nå har du back'et up registeret. så slipper du å installere windows på nytt om du fucker noe opp.

 

du står fremdeles i regedit, trykker f3. skriv

"openme.exe"

når du får opp et resultat, så er det bare å slette hele nøkkelen (det er to kolonner, du ser hvilken mappe/nøkkel som er åpen i den venstre) merk den så den blir blå. trykk på del-knappen

windows skal ikke spørre deg om du er sikker. pass på at du KUN fjerner de nøklene som inneholder hele filnavnet.

 

husk at om du ikke får startet windows etterpå, så må du starte i sikkerhetsmodus, kjøre regedit en gang til. deretter så velger du å importere en register-fil.

da vil du fremdeles ha problemer med openme.exe

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...