Freak627 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 noen som veit hvordan jeg sletter linux??? hater det pluss at den tar 1/2 av disken min jeg er desperat plz noen som har gode råd??? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Partition Magic. Fjern partisjonen derifra. Deretter setter du den sammen med windows. Starter DOS og skriver fdisk /mbr tror jeg. Endret 11. mai 2004 av CobraM Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 start opp fra en 98 bootdiskett, så skriver du inn : fdisk /mbr (overskriver Master Boot Record som linux har laget) Å slette / endre partisjonene kan du gjøre vha 3.parts verktøy som partition magic, evt bruke fdisk Du finner disketter / verktøy her : http://www.bootdisk.com Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Starter DOS og skriver format /mbr tror jeg. Skriv for all del ikke format ! fdisk /mbr Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Å slette / endre partisjonene kan du gjøre vha 3.parts verktøy som partition magic, evt bruke fdisk fdisk tar ikke ext2/ext3/reizerfs osv Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 jeg vill si at jeg hakke pæppling på hvordan man går i dos he he øh kan noen si det he?? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 jeg vill si at jeg hakke pæppling på hvordan man går i dos he he øh kan noen si det he?? www.bootdisk.com Last ned en win95/98-diskett og legg den inn på en diskett. Når du starter PC-en skal disketten stå i. Etter litt venting er du i DOS. Det gjenkjennes ved at det står: A:\ Da kan du skrive kommandoen nevnt over. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 fdisk tar ikke ext2/ext3/reizerfs osv Hmmm, mener at det går an å fjerne om det ikke ligger på en utvidet partisjon, uten at jeg er 100% sikker på det... Er blitt M$ infisert, så det er lenge siden sist jeg brukte linux... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå