unwill Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg kjøpte nylig en Samsung Syncmaster 193T. Noen ganger vil jeg miste bildet i 1-2 sekund, alt blir borte, men strømmen er på og lyset på skjermen er fortsatt på. - Jeg bruker DVI ingangen sammen med et Radeon 9600 kort. - Har innstallert nyeste driver. - Bruker anbefalt oppløsning. Noen ganger kan jeg bruke i timesvis uten at det skjer, men andre ganger så forekommer det så ofte at det ikke blir brukbart. 1 gang har jeg mistet bildet i noen få minutter til og med. Er det et kjent problem og en lett løsning? Eller er det en feil med skjermen og må sendes tilbake? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Her skal jeg bli til problemet er løst. Jeg regner med at alt fungerte perfekt på den gamle skjermen, da du sikkert i kke byttet maskin samtidig... Du bruker riktig hertz? dvs ikke mer enn 75, helst 60 er bra Svar også kjører vi på til vi finner feilen... Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) jeg hadde samme problemet, men det forsvant da jeg skiftet hardisk, vet ikke helt hvorfor, men nå er det borte. Jeg har en 173t skjerm Endret 11. mai 2004 av Toddy Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Toddy: kanskj du satte skjermkort bedre fast i hovedkort mens du holdte på ?? Syns det med hd var mystisk, men kanskje det var noe på den da? Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ja mulig det jeg har foresten et 9800pro kort og en tandberg 17" lcd ved siden av 173t skjermen. Det var bare 173 skjermen som kjører dvi som blinket. Ikke tandbergen. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hmmm mystsik.... kan det ha noe med at du brukte begge skjermen samtidig? Unwill- sovna eller? Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Bruker begge skjermene nå og, som sagt forsvant problemet da jeg skiftet ut hardisken. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hvordan hd var det? Du hadde virus kontroll og alt? Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Det var en 160 seagate Sata som jeg byttet med en annen lik hardisk. Ja og jeg har viruskontroll på. Endret 11. mai 2004 av Toddy Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hmmm, mystisk. Trodde ikke hd virket inn på skjermen. Kanskje den hadde dårlig kontakt eller noe Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Stemmer hardisken var helt ny og problemet kom med en gang. Hadde ikke problemet før eller etter at jeg stappet inn hardisken. Har foresten en 350watt Source/ Fortron psu msi 875p hovedkort og 2.4 P4 Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ikke vet jeg, synes problemet virket helt uforståelig, men jeg er glad jeg er kvitt det. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ja, denne var helt ny for meg og går i boka "merklige ting folk har opplevd med sin data"... Lenke til kommentar
Tørpærn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Har samme problem. Skjer ett par ganger i uka - altså ikke noe stort problem. Toddy: Tror ikke HD har noe med det å gjøre , men hva vet jeg... Endret 11. mai 2004 av Tørpærn Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 som regel er slike feil 1) brukerfeil, som oppløsning og hertz 2) Feil i maskinen, eks skjermkort's dvi eller at ikke skjermkort er skikkelig koble med hovedkort 3) siste mulighet er jo da feil på skjerm. Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan hende det er ein jordfeil/plugg som sitter dårlig... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Wow, her var det masse svar. Den var på 60 herz, problemer var der, så jeg prøvde å sette den opp og det var like ille. Men nå har jeg løst problemet, det er å bruke analog istedenfor DVI. Men ser at bildet så bedre ut med DVI. Så da kan det kanskje være DVI utgangen på skjermkortet kanskje? Har desverre ingen andre skjermkort her så jeg får ikke testet det. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 dette er bare noe jeg har hørt: Samsung har hatt en del problemer med dvi på 173t modellen. Kan dette også berøre 193t? Helt ny info for meg, fortalt av azone... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Hadde samme problemet og har løst det. Det er antageligvis liten kontaktflate mellom lederne i DVI-kabelen og skjermen. Skru ut og inn kabelen og press den godt fast. Bruk et skrujern til å få skrudd den ordentlig godt fast, så burde det gå i orden. Pass selvfølgelig på å ikke bruke overmenneskelige krefter, det er tross alt elektronikk Edit: Har en Samsung 173T forresten. Endret 12. mai 2004 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå