Gå til innhold

PSP

Döden

Anbefalte innlegg

UMD-diskene til PSP skal, ifølge Sony, ikke være mulige å brenne hjemme. Dvs: Ingen brennere til salgs, ingen tomme UMD-disker osv. Dette betyr vel at filmer må kjøpes på ferdiglagde UMD-disker?

Ellers støtter PSP´en usb 2 og Sony´s Memory Stick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IGN tar for seg Sony PSP vs Nintendo DS. Ganske interesant.

Les det her

Og der poengterer også IGN det viktige faktum at skjermen til PSP fullstendig knuser de to små Mikke Mus skjermene som DS er utstyrt med.

Man kjøper en bærbar konsoll for optimal gaming, og da fortrinnsvis den skjermen man bruker 99% av tiden. En stor flott og lyssterk widescreen skjerm i form av Sony PSP eller to små skjermer i form av DS?

Valget er temmelig enkelt.

Når det gjelder spill er dette det som i lengden vil avgjøre det meste tror jeg. Hvis der kommer type originalt Final Fantasy, GTA og MGS (hvilket er bekreftet) så skal det mye til for at Nintendo kan gjøre noe for å hindre PSP i å ta markedsandeler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når det gjelder spill er dette det som i lengden vil avgjøre det meste tror jeg. Hvis der kommer type originalt Final Fantasy, GTA og MGS (hvilket er bekreftet) så skal det mye til for at Nintendo kan gjøre noe for å hindre PSP i å ta markedsandeler.

Er alle de tre spilla bekreftet?

Jeg skal nok kjøpe psp NÅR den kommer under 2000kr...

Lenke til kommentar

Hohoho! Sent med i tråden, men det får gå.

Greia er at PSP er veldig lovende, men mange har begynt å stille endel kritiske spørsmål til den. En ganske interessant artikkel kan man finne her:

http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=3924_0_8_0_C

Selv gleder jeg meg selvsagt til PSP kommer. Men dersom UMD-skivene ikke er skrivbare, så blir den håpløs som bærbar hjemmeunderholdningsenhet. Skal man da liksom kjøpe Matrix både på DVD og UMD? Og ferdiginnspilt musikk? Om dette er tilfellet kommer den til å floppe gedigent. Jeg tror de aller fleste som drømmer om PSP ser for seg fri flyt av filer fra PC til PSP, og muligheten for å se og høre på filmer, TV-serier og musikk man har lastet ned på nettet.

En annen bekymrende faktor er prisen. Skal den lanseres med en utsalgspris som er nærmere 4000 kroner (ikke så usannsynlig som mange kanskje tror), så skjønner jeg ikke helt hvem som skal kjøpe den. Jeg mener, du kan kjøpe deg en GameCube, Xbox OG PS2 for 4000 kroner. Hvorfor i allverden skal man da kjøpe seg en bærbar maskin som ser ut til å få nesten utelukkende ports av gamle Playstation 1 og 2 spill i biblioteket sitt (med hederlig unntak av kortspillet Metal Gear, og Sticky Balls). Og som i tillegg ikke kan spille av DVD-filmer og CD-plater, men proprietære ferdiginnspilte UMD-plater?

Som spillmaskin kan den bli genial, men jeg er bekymret for at Sony roter litt for mye med filmer, musikk, nettløsninger og annet som bare blir gjort halvveis, og at spillene får lide på grunn av dette.

Også var det DS. Nå har jeg faktisk prøvd DS på E3, og for alle som ikke skjønner konseptet med to skjermer, så kan jeg forklare det ganske enkelt ved å beskrive et ubåtspill jeg testet. På den ene skjermen kunne man se en ubåt fra siden. Denne skulle manøvrere seg gjennom en rekke huler og ganger, samt kjempe mot andre ubåter. Den andre skjermen (touch-screen) var ubåtens kontrollpanel. Her kunne man med hjelp av stylus-pennen dra i spaker, rotere hjul og trykke på knappene for å justere hastigheten, vinkelen på båten, lade torpedoer, og heve og senke ubåten. Det hele var meget enkelt, og ved å ha omgivelsene på en skjerm og kontrollpanelet på den andre skjermen ble det utrolig intuitivt og underholdende.

Og da har jeg ikke engang snakket om å klø Wario på ryggen, eller hakke grønnsaker i Wario Ware. DS for meg var noe helt nytt, noe som ikke liknet på andre spill, en helt ny måte å spille på, og jeg innrømmer gjerne at jeg ble imponert av oppfinnsomheten i maskinen.

Men som sagt, jeg gleder meg både til PSP og DS. Jeg håper Sony fokuserer på spillene til PSP, da kan den bli en stor konkurrent til GBA.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Hohoho! Sent med i tråden, men det får gå.

Greia er at PSP er veldig lovende, men mange har begynt å stille endel kritiske spørsmål til den. En ganske interessant artikkel kan man finne her:

http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=3924_0_8_0_C

Selv gleder jeg meg selvsagt til PSP kommer. Men dersom UMD-skivene ikke er skrivbare, så blir den håpløs som bærbar hjemmeunderholdningsenhet. Skal man da liksom kjøpe Matrix både på DVD og UMD? Og ferdiginnspilt musikk? Om dette er tilfellet kommer den til å floppe gedigent. Jeg tror de aller fleste som drømmer om PSP ser for seg fri flyt av filer fra PC til PSP, og muligheten for å se og høre på filmer, TV-serier og musikk man har lastet ned på nettet.

En annen bekymrende faktor er prisen. Skal den lanseres med en utsalgspris som er nærmere 4000 kroner (ikke så usannsynlig som mange kanskje tror), så skjønner jeg ikke helt hvem som skal kjøpe den. Jeg mener, du kan kjøpe deg en GameCube, Xbox OG PS2 for 4000 kroner. Hvorfor i allverden skal man da kjøpe seg en bærbar maskin som ser ut til å få nesten utelukkende ports av gamle Playstation 1 og 2 spill i biblioteket sitt (med hederlig unntak av kortspillet Metal Gear, og Sticky Balls). Og som i tillegg ikke kan spille av DVD-filmer og CD-plater, men proprietære ferdiginnspilte UMD-plater?

Som spillmaskin kan den bli genial, men jeg er bekymret for at Sony roter litt for mye med filmer, musikk, nettløsninger og annet som bare blir gjort halvveis, og at spillene får lide på grunn av dette.

Også var det DS. Nå har jeg faktisk prøvd DS på E3, og for alle som ikke skjønner konseptet med to skjermer, så kan jeg forklare det ganske enkelt ved å beskrive et ubåtspill jeg testet. På den ene skjermen kunne man se en ubåt fra siden. Denne skulle manøvrere seg gjennom en rekke huler og ganger, samt kjempe mot andre ubåter. Den andre skjermen (touch-screen) var ubåtens kontrollpanel. Her kunne man med hjelp av stylus-pennen dra i spaker, rotere hjul og trykke på knappene for å justere hastigheten, vinkelen på båten, lade torpedoer, og heve og senke ubåten. Det hele var meget enkelt, og ved å ha omgivelsene på en skjerm og kontrollpanelet på den andre skjermen ble det utrolig intuitivt og underholdende.

Og da har jeg ikke engang snakket om å klø Wario på ryggen, eller hakke grønnsaker i Wario Ware. DS for meg var noe helt nytt, noe som ikke liknet på andre spill, en helt ny måte å spille på, og jeg innrømmer gjerne at jeg ble imponert av oppfinnsomheten i maskinen.

Men som sagt, jeg gleder meg både til PSP og DS. Jeg håper Sony fokuserer på spillene til PSP, da kan den bli en stor konkurrent til GBA.

Stiller meg også litt tvilende til PSP etter det jeg nå hører om UMD standarden.

DSen høres mer spennende ut nå dog syns jeg fortsatt det kan bli litt trøblete med 2 skjermer.

Hvis Nintendo er like oppfinnsome og kreative, som Pastoren påpeker, virker egentlig DS som den beste løsningen.

Jeg får se.

Uansett er ikke håndholdt konsoll noe jeg er like opptatt av som "ikke-håndholdt".

Ser mer på det som en bruksgjenstand jeg spiller Mario på mens jeg drar til hytta eller er på andre lange bilturer.

Har faktisk aldri ventet på relasen til noen spill ved håndholdt konsoll, tross at det er mye moro med de.

Lenke til kommentar

Uff, det er nesten som om jeg gruer meg til 2005, så mange ting å kjøpe, og så lite penger :( Etter å ha sett DS videoen så må jeg jo nesten ha den også og PSP har jeg siklet over helt siden den først ble annonsert :love: Ja det blir et rent helvete å skaffe i underkant av 10000 for konsollene+spill..... Men, men så blir det mange, mange timers underholding på hytta nest år også da :p

For ikke å snakke om film mulighetene, det gleder jeg meg virkelig til, men MS duo pro er ikke noe billig affere, koster jo søren meg i underkant av 1000 for et 128mb kort og jeg vil ikke tenke på 1gb enn gang :scared: Men, men detblir kjekt å sitte å eksprimentere med mpegable og virtual dub i mange timer for å få det beste resultatet.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...