Runar Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Er det noen her som har erfaring med Remote Administrator og kan hjelpe meg med det? Jeg prøver å koble opp med ip men det går ikke. Jeg fikk det til med nettverk og da hadde begge maskiner win xp. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Brannmur et sted imellom? Prøv å forandre portnummeret til noe som ikke stenges 80 f.eks. Beskriv problemet litt mer... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg forandra til port 80 og nå prøver den å connecte lengere. Men den får ikke kobla til. Det står "Can't connect to the server". Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du må forandre porten både på serveren og i clienten... Er det noe branmur, proxy, NAT eller bredbåndruter på en av maskinenene? Bruker radmin hele tida selv og den ene gangen jeg fikk lignende feil var når jeg skrudde på zonealarm på serverpcen... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Det er brannmur på begge maskinene men de er deaktivert. Men hvordan forandrer jeg porten i serveren? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 kjør r_server.exe /setup så velger du options og port der... Hvordan internet-tilkobling er det på maskinene? For det kan funke litt dårlig med delt oppkobling o.l. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Hvordan internet-tilkobling er det på maskinene? For det kan funke litt dårlig med delt oppkobling o.l. Kanskje det er problemet. Den dataen jeg prøver å koble opp mot, er en kamerats og befinner seg et annet sted. Vi har samme isp og begge har adsl. Men jeg for fortsatt ikke kontakt. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 er den bak en ruter for eksempel den pc'n som du vil connecte til?? for da må du i tilfelle forwarde porter... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Den er bare koblet mot adsl modemet. Jeg bruker en nettverksswitch. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) -dobbelpost Endret 11. mai 2004 av -Runar- Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvis kameraten din bruker deling av internet tilkobling så må radmin serveren kjøres både på den pcen som er tilkobla direkte og på den du vil ha tilgang til... Samme port må bruke på begge... Og når du skal koble til så skriver du den 1. ip-adressen i connect through host feltet... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Han har bare "r_server.exe" og "AdmDll.dll" filene. Han trenger vel ikke installere programmet han og? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det skal være nok med å kopiere de filene og starte r_server på maskinene du skal koble til (og en evntuell mellomvert)... Men prøv å aktivere log på serveren og se om den i det hele tatt registrerer tilkoblingsforsøk... prøv også å åpne komandolinjen og skrive "telnet <ip til serveren> <port>" (uten klammer og hermetegn) og se om det gir noe feilmeldinger... (hvis den klarer å koble til så viser den bare svart skjerm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå