Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må forandre porten både på serveren og i clienten... Er det noe branmur, proxy, NAT eller bredbåndruter på en av maskinenene?

Bruker radmin hele tida selv og den ene gangen jeg fikk lignende feil var når jeg skrudde på zonealarm på serverpcen...

Lenke til kommentar
Hvordan internet-tilkobling er det på maskinene? For det kan funke litt dårlig med delt oppkobling o.l.

Kanskje det er problemet. Den dataen jeg prøver å koble opp mot, er en kamerats og befinner seg et annet sted. Vi har samme isp og begge har adsl. Men jeg for fortsatt ikke kontakt.

Lenke til kommentar

Hvis kameraten din bruker deling av internet tilkobling så må radmin serveren kjøres både på den pcen som er tilkobla direkte og på den du vil ha tilgang til... Samme port må bruke på begge... Og når du skal koble til så skriver du den 1. ip-adressen i connect through host feltet...

Lenke til kommentar

Det skal være nok med å kopiere de filene og starte r_server på maskinene du skal koble til (og en evntuell mellomvert)... Men prøv å aktivere log på serveren og se om den i det hele tatt registrerer tilkoblingsforsøk...

prøv også å åpne komandolinjen og skrive "telnet <ip til serveren> <port>" (uten klammer og hermetegn) og se om det gir noe feilmeldinger... (hvis den klarer å koble til så viser den bare svart skjerm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...