Creperum Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg prøver å spille Baldurs Gate 2: ToB online, men jeg kan ikke hoste server fordi jeg sitter bak en gateway (kjører xp, internet connection sharing). Jeg vet hvordan man åpner portene i xp manuelt, men da må man ta bare en og en. Er det ingen måte å åpne flere samtidig? Jeg orker ikke å fylle inn 200 forskjellige porter (Den bruker fra 6300 til 6400, både TCP og UDP om jeg husker riktig). Har lett og lett i flere timer nå, søkt i forumet og, men har ikke funnet noen annen måte å gjøre dette på i xp. Noen som har noe råd? Ville satt veldig pris på det. Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Er det ikke bare å åpne portene i modemet da? Der kan du legge inn 6200-6400.Da er alle åpne. Hvis det er snakk om den interne firewallen som er i xp så ville jeg slått den av.Den er ikke noe særlig har jeg hørt. Shorty Endret 11. mai 2004 av Shortyboy Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Se her.Kanskje det kan hjelpe:) Shorty Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Er heller snakk om å forwarde portene fra gatewayen til min maskin som ligger i et LAN bak gatewayen. Bruker standard XP Internet connection sharing. Firewallen er allerede slått av - jeg trenger bare en måte så jeg får hostet spill når jeg sitter i et LAN, og ikke er direkte koblet til nettet, men sitter bak en gateway pc. Og som sagt, jeg vet hvordan jeg åpner en og en port og forwarder den til pc'n jeg vil skal hoste spillene - men det tar en stund å gjøre det på den måten 200 ganger.. Og en annen ting - etter jeg har lagt inn de forskjellige forwardingene på gatewayen, har de en tendens til å forsvinne etter ikke så alt for lenge... Noen som vet hvorfor dette skjer? oO Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan ikke du skrive inn forex: 6200-6400 istede for 6201,6202 osv.. Shorty Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Nei, må legge inn en av gangen, det som er kjipt Lenke til kommentar
Creperum Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Hadde satt stor pris på noen råd anngående dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå