Gå til innhold

Hvor bør jeg forhåndsbestille 6800 Ultra?


Anbefalte innlegg

hm...

 

kjøp skjermkortet... men da må du regne med at prosessor og ikke minst minne kan bli litt flaskehalser... dette bør da byttes ut så fort som mulig for å unytte skjermkortet i større grad...

 

 

sitter du på GeForce 4 MX kort nå, så tror jeg faktisk å kjøpe Radeon 9800 Pro eller GeForce FX 5900 vil være som å komme til paradis for deg...

 

jeg ville kanskje gjort det istedet, og heller brukt resten av pengene på hardware...

 

 

:hmm:

 

 

men skal du ha så skal du ha..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm...

 

kjøp skjermkortet... men da må du regne med at prosessor og ikke minst minne kan bli litt flaskehalser... dette bør da byttes ut så fort som mulig for å unytte skjermkortet i større grad...

 

 

sitter du på GeForce 4 MX kort nå, så tror jeg faktisk å kjøpe Radeon 9800 Pro eller GeForce FX 5900 vil være som å komme til paradis for deg...

 

jeg ville kanskje gjort det istedet, og heller brukt resten av pengene på hardware...

 

 

:hmm:

 

 

men skal du ha så skal du ha..

men hva om du har 64.bit systemet...blir det flaskehals for cpu og minne da??

Lenke til kommentar

hehe, ja..det var nå det:)..

 

 

Jeg har nettopp hatt konf. da. Så akkurat når har jeg endel penger. Hadde planer om å bruke 10k på data. Og har allerede brukt 2700kr, på Megaworks 5.1 THX.

 

Men ja. Hva mener dere?..Gt eller Ultra?

 

Mvh.

Selvaag

Lenke til kommentar

I mine øyne finnes det grovt sett to forskjellige hardwareentusiaster:

1. De som kjøper det beste når det kommer ut, og venter ganske lenge før de oppgraderer, og også "i form" av det beste som finnes.

2. De som kjøper det som er bra, men ikke best på markedet for å få mest ytelse for pengene. Disse oppgraderer kanskje dobbelt så ofte som nr. 1.

 

Hvis du har lyst til å kjøpe GF 6800 ultra så bør dette etterfølges ganske raskt med ny cpu og ny ram. Det systemet du har vil absolutt være en flaskehals for 6800 Ultra. Men jeg ville heller ha gått for GF 6800 GT, fordi jeg føler det gir mer for pengene. I følge en del tester jeg har lest så er det mulig å klokke denne opp betydelig. Når du ser at GF 6800 Ultra har to molex-kontakter betyr ikke dette at effektforbruket er dobbelt så mye. nVIDIA har selv sagt at strømtrekket ikke er makset ut på hver av kontaktene.

 

Hvis du absolutt har lite penger og et kjøp av 6800 GT fører til at du blir så godt som blakk, anbefaler jeg deg heller å kjøpe R9800Pro, ny cpu og ny ram. Hvis ikke, kjøpe GT og litt senere ny cpu og RAM.

Lenke til kommentar

ikke jeg, :cool: .

 

jeg mener at du bør få deg ny cpu, minne (pluss nyere hovedkort hvis ditt er gammelt) og definitivt ny strømforsyning, q-tec har ikke den beste effekten.

 

NÅR alt det er gjort, så ville jeg gått for X800Pro eller 6800GT

Lenke til kommentar

Enig med siste: Sats på ny CPU, f.eks. Athlon XP2800+, mer minne, kanskje nytt hovedkort (hvis nødvendig) + et Radeon 9800 Pro. Summen av alt dette blir omtrent det samme, hvis ikke mindre enn prisen av det billigste 6800GT (ca 4300,- ved siste sjekk i pris-guiden).

Lenke til kommentar
Enig med siste: Sats på ny CPU, f.eks. Athlon XP2800+, mer minne, kanskje nytt hovedkort (hvis nødvendig) + et Radeon 9800 Pro. Summen av alt dette blir omtrent det samme, hvis ikke mindre enn prisen av det billigste 6800GT (ca 4300,- ved siste sjekk i pris-guiden).

DET er det viktig å tenke på altså. det går an å kjøpe seg en "hel" pc for prisen av et nytt grafikkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...