Vu-caN Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ser omsider behovet for å bytte ut min engang så "stillegående" cpu-vifte, med en som virkelig er stille! På pakken stod det at den lå på 20dB, men det kan umulig være sant når jeg hører den helt inn på badet! Derfor er jeg på jakt etter gode erfaringer og henvisninger på cpuvifter, hvor jeg i ettertid kan banke knyttneven i bordet og være stolt av å eie! (har ikke planer om å føre meg opp som "stolt eier av en XXxxxxX-vifte" i tlf-katalogen, men kanskje lokalavisa er interessert i saken ) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Er det kun viften du vil bytte, eller vil du bytte kjøleribben og hele greiene ? Zalman 7000cu (eller noe slikt) finner du hos microplex.no eller 3dfxcool.no (det har vært mange tråder om dette temaet, bruk søk knappen ute til venstre, så får du garantert treff) Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Er det kun viften du vil bytte, eller vil du bytte kjøleribben og hele greiene ? Zalman 7000cu (eller noe slikt) finner du hos microplex.no eller 3dfxcool.no (det har vært mange tråder om dette temaet, bruk søk knappen ute til venstre, så får du garantert treff) Ja... Denne er er veldig god. Har kun hørt positive ting om den. Hvilken vifte er det du har nå? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvilken vifte er det du har nå? Nå kjører jeg med vann i maskinen min, men har hatt en slik tidligere, og om du bruker viftestyringen som følger med, eller bruker programvare til å justere ned turtallet er den tilnærmet lydløs, og kjøler meget bra ! Flere i min omgangskrets bruker den viften, og alle er fornøyd Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har en MIST silent twin duger godt den. Er 19 desibel papst vifter på den og den kjøler godt. Skader ikke å putte på arctic silver 5 heller. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg tror ikke det er cpuviften du hører. Det er nok heller PSU-viften, evt chipset\skjermkort -vifter. Hva slags PSU (strømforsyning for å helgardere meg) har du, hva slags hovedkort, og hva slags skjermkort? -fredrik- Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg har en standard p4-vifte som fulgte med cpu-en da jeg kjøpte den i boxed variant. PSU-en fulgte med Chieftech Matrix-kabinettet. Bruker et 9800pro skjermkort. Jeg har dradd ut samtlige hd-er, og for å skille mellom psu og cpu-vifta har jeg stanset cpuvifta etpar sekunder. Og da jeg stanset cpu-vifta, la jeg merke til at mesteparten av støyen forsvant. .. selv har jeg også gått rundt og trodd at det var en ekstremt støyende PSU, men jeg fikk tilslutt bevist at dette bare var en myte, som bare vil leve videre her på forumet. Hadde tenkt til å bytte ut hele greia med kjøleribben ja. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Ok. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ACU den er ikke dum. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Den har jeg sett anbefalinger på overalt nå, også inne på overklokking.no ... skulle gjerne visst hvor langt jeg kunne klokke opp maskina med den også, siden det var så mange som hadde erfart dette stillegående apparaturet. Men det kan jeg lese om inne på overklokkernes forum. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Ok. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ACU den er ikke dum. Var nettopp nede hos en venn og monterte hans nye A64 3000+ med den vifta på.. På den høyeste RPM (2495 @ 25db) så ligger CPY temp på 25 grader idle.. Får en sånn en i morra også, gleder meg Lenke til kommentar
It's me Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Passer under "luftkjøling". Flyttes. Endret 12. mai 2004 av It's me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå