Gå til innhold

Restaurantarbeiderne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis firma A kjøper tjenester av firma B. Arbeiderne til firma B streiker, kan da ikke firma A kjøpe tjenester fra firma C, grunnet B ikke lenger leverer tjenestene sine?

Tror ikke det, siden vi har streikerett her i landet... Derfor er det ikke kontrakstbrudd fra Firma B og Firma A kan ikke avlyse kontrakten.

Lenke til kommentar

Tror ikke Joakim har noen meninger eller peiling på noen ting som har med hverken politikk, religion eller samfunn å gjøre. Har en følelse av at han sitter å humrer og ler av alle som orker å hisse seg opp over disse forkastelige og useriøse utspillene hans.

Når det er sagt så kan jeg si at det er først og fremst fagforeningenes innsats som har gitt oss et av verdens beste land å jobbe i.

Lenke til kommentar

LO vil at bedriftene skal betale fagforeningskontigenten, noe jeg syns er helt uakseptabelt. Dette legger press på folk til å bli med i en fagforening.

Så gjærrige og egoistiske de er, de sier det er prinsipp, når de streiker og får igjennom kravene sine, får de selv kravene, at andre også får det burde ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Burde ikke disse godene komme fra tilbud LO gir ellers, som juridisk hjelp og lignende?

De får jo den lønnen de krever normalt, bare at andre får den og...

Så bare fordi man er fagorganisert skal man få mer penger?

LIK LØNN FOR LIKT ARBEID!

Lenke til kommentar

Tillegget man ønsker er lavere enn fagforeningskontigenten. Uansett så mener jeg at jo mer man får bedriftene til å betale, jo bedre.

Meningen med å streik er å presse arbeidskjøper, jo lenger streiken varer, jo mer presset blr arbeidskjøper. Når uskyldig tredjepart blir rammet så er det synd, men det er slik streik fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...