Boralis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan ikke si opp kontrakter pga en lovlig streik , ergo kan dem ikke bytte firma. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvis firma A kjøper tjenester av firma B. Arbeiderne til firma B streiker, kan da ikke firma A kjøpe tjenester fra firma C, grunnet B ikke lenger leverer tjenestene sine? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvis firma A kjøper tjenester av firma B. Arbeiderne til firma B streiker, kan da ikke firma A kjøpe tjenester fra firma C, grunnet B ikke lenger leverer tjenestene sine? Tror ikke det, siden vi har streikerett her i landet... Derfor er det ikke kontrakstbrudd fra Firma B og Firma A kan ikke avlyse kontrakten. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 LA OSS FJERNE STREIKERETTEN! Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 I tillegg er nok arbeiderene organisert på tvers av bedriftene. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 LA OSS FJERNE STREIKERETTEN! LA OSS FJERNE PRIVAT EIENDOMSRETT! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 LA OSS FJERNE STREIKERETTEN! LA OSS FJERNE PRIVAT EIENDOMSRETT! commie... Hvem gjør klar galgen?? Neida, jeg innser faktisk at lynsjingen av kommunister kanskje gikk litt over stokk og sten, men commier ødelegger alt. Bare se på Olsen.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Syns man burde ha rett til å streike, men når sånne dumme streiker som dette rammer ekstremt mange mennesker, syns jeg man burde ta ibruk streikebrytere... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Syns man burde ha rett til å streike, men når sånne dumme streiker som dette rammer ekstremt mange mennesker, syns jeg man burde ta ibruk streikebrytere... Og for all del. Ikke la de streikende vinne. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 LA OSS FJERNE STREIKERETTEN! Hva er vitsen med slike utsagn?? Enten forstår du ikke hva du prater om eller så er du rett og slett ute etter å provosere i håp om bråk Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Tror ikke Joakim har noen meninger eller peiling på noen ting som har med hverken politikk, religion eller samfunn å gjøre. Har en følelse av at han sitter å humrer og ler av alle som orker å hisse seg opp over disse forkastelige og useriøse utspillene hans. Når det er sagt så kan jeg si at det er først og fremst fagforeningenes innsats som har gitt oss et av verdens beste land å jobbe i. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Lik lønn for likt arbeid! Er enig med den, og da burde direktørlønninger generelt sett kuttes i allefall 1/5. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Man skal ikke se bort i fra at LO har gått for langt i dette tilfellet. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 LO vil at bedriftene skal betale fagforeningskontigenten, noe jeg syns er helt uakseptabelt. Dette legger press på folk til å bli med i en fagforening. Så gjærrige og egoistiske de er, de sier det er prinsipp, når de streiker og får igjennom kravene sine, får de selv kravene, at andre også får det burde ikke være et problem. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Vel, jeg hadde ikke meldt meg inn i LO om arbeidsgiver hadde betalt avgiften. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Er ikke helt enig, de som betaler avgift til LO bør få en kompensasjon for dette, da alle som ikke betaler nyter av de samme godene . Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Er ikke helt enig, de som betaler avgift til LO bør få en kompensasjon for dette, da alle som ikke betaler nyter av de samme godene . får ikke LO-medlemmer billigere forsikringer og kanskje fordelsprogrammer på Amex eller Diners eller noe? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Burde ikke disse godene komme fra tilbud LO gir ellers, som juridisk hjelp og lignende? De får jo den lønnen de krever normalt, bare at andre får den og... Så bare fordi man er fagorganisert skal man få mer penger? LIK LØNN FOR LIKT ARBEID! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Tillegget man ønsker er lavere enn fagforeningskontigenten. Uansett så mener jeg at jo mer man får bedriftene til å betale, jo bedre. Meningen med å streik er å presse arbeidskjøper, jo lenger streiken varer, jo mer presset blr arbeidskjøper. Når uskyldig tredjepart blir rammet så er det synd, men det er slik streik fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå