PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ja, da skal disse også streike... Nå rett foran 17. mai.... Skjønner ikke disse arbeiderne og fagforeningene at de bare ødelegger for seg selv? :S Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Nå må du gi deg. Folka som streiker er en av de gruppene i Norge med lavest lønn! De må da få lov til å streike! Lenke til kommentar
mberger Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 107-115kr i timen er ikke mye, så jeg skjønner dem godt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ja skjønner dem godt og at de streiker nå er jo det som gir mest effekt, skulle de muligens vente til høsten da det ikke betydde så mye for arbeidsgiverne ?? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Selvfølgelig må de få streike. Det er deres rett, og det har du intet med å gjøre, JoachimR. Det er lett for deg å si dette, som (om vi skal tro deg da) nyter utsikten fra toppen av den sosiale rangstige. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Kanskje streikeretten burde fjernes? hadde det vært opp til meg så skulle alle streikende bli sagt opp, og rett inn med polakker! Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kanskje streikeretten burde fjernes? hadde det vært opp til meg så skulle alle streikende bli sagt opp, og rett inn med polakker! Det er heldigvis ikke opp til deg. Polakker skal jobbe under liknende vilkår. Deres rettigheter skal være like. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det er nok ikke de streikende sin skyld at de streiker, så jeg synes ikke det skulle gå ut over dem. Men jeg støtter JoachimR til en viss grad. De gjør seg selv en bjørnetjeneste. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Jo mer lønn de får, jo mer ulønnsom blir industrien, og den blir flyttet ut. I restaurantnæringen snakker vi derimot om importering av arbeidskraft. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kanskje streikeretten burde fjernes? hadde det vært opp til meg så skulle alle streikende bli sagt opp, og rett inn med polakker! Ja dette er jo kjente toner fra Høyresiden i norsk politikk , sagt med andre ord : Mer til de rikes bord , eller : Mye vil ha mer . Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kanskje streikeretten burde fjernes? hadde det vært opp til meg så skulle alle streikende bli sagt opp, og rett inn med polakker! Ja dette er jo kjente toner fra Høyresiden i norsk politikk , sagt med andre ord : Mer til de rikes bord , eller : Mye vil ha mer . Et gufs av Thathcerisme skjærer gjennom Høyre. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Thatcher gjorde ekstremt mye bra. Det skal hun ha respekt for Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Noen som vet hvilke krav de stiller? Er de rimelige, eller er det en ny runde med god gammel "vi gjør Norge dyrere" karusell? Lenke til kommentar
mberger Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 HRAF ville i utgangspunktet ha 4,1%. De har moderert seg til 3,5%, tror jeg. Som tidligere bartender er jeg ganske indignert av JoachimRs utspill; Joachim, du burde prøve arbeide i restaurant selv og leve på den lønna, så kan du selv se hvor slemt og dumt dette er. Å være slem er jo høyresidens varemerke, det er jo i bunn og grunn det politikken de fører går ut på. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) HRAF ville i utgangspunktet ha 4,1%. De har moderert seg til 3,5%, tror jeg. Som tidligere bartender er jeg ganske indignert av JoachimRs utspill; Joachim, du burde prøve arbeide i restaurant selv og leve på den lønna, så kan du selv se hvor slemt og dumt dette er. Å være slem er jo høyresidens varemerke, det er jo i bunn og grunn det politikken de fører går ut på. Restaurantarbeider som gjennomsnitt får en 10-20% i tips av det han selger for, skattefritt, er ikke å forakte. Endret 11. mai 2004 av JoachimR Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Kanskje streikeretten burde fjernes? hadde det vært opp til meg så skulle alle streikende bli sagt opp, og rett inn med polakker! Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen, du? Endret 11. mai 2004 av HalTan Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Å være slem er jo høyresidens varemerke, det er jo i bunn og grunn det politikken de fører går ut på. Jeg er helt overbevist om at Erna er ond innerst inne, slik som alle andre høyre-politikere og sympatisører. Vi er selve kjærnen av hva ondt måtte være. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Så, de krever høyere lønn? Slik som alle andre fagorganiserte snart kommer til å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå