Des21 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Jeg har en pc med 120GB 7200RPM S-ATA harddisk. For en uke siden kjøpte jeg Western Digital 250GB 7200RPM 8MB Cache Caviar Special Edition. Problemet er at når jeg kobler den nye hardsikken inn i IDE1 porten og starter maskinen så får jeg beskjed om å sette inn Boot disk. Har prøvd å sette den inn andre steder men da finner ikke maskinen den. Har også fjernet jumpern fra harddisken for da skulle den automatisk bli slave, men dette fungerer heller ikke. Kan noen gi meg noen tips? Endret 11. mai 2004 av Des21 Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du må forandre boot order i Bios. Fjern IDE disk fra boot. Da tror jeg det skulle gå, Mener å huske det var slik jeg ordnet det. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Merk også at hvis de ngamle disken din står med innstillingen Cable Select, og den andre disken din står med innstillingen Slave, kan konfigurasjonene komme i konflikt og liknende problem oppstå, selv om posisjonen på kabelen er riktig. Dette er noe du også burde sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå