eirikhm Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kjører du windows så er det beste valget Visual Studio.NET 2003 Det er rett og slett overlegent. Grei kompliator (kan byttes ut om du misliker den), super IDE med alt man forventer ( grei debugger, smidig og kjapp kode editor, dialog-editor osv). I tillegg har du Dynamic Help (benytter MSDN) som gir deg info og tips på hva det måtte være. Koster riktignok en del, men er værdt pengene. Om du bare skriver C++ så kan du alltids kjøpe Visual C++.NET. Et annet alternativ er studentlisens (academic). De er rimelige, men begrenser litt med tanke på utvikling av kommersiell programvare (såvidt jeg husker). VS.NET 2005 kommer også etterhvert, og det ser svært lovende ut. Jeg har en techpreview fra Microsoft her, og ser frem til fullversionen. Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er det noen som har tips til et OSS-miljø som kjører både på Windows 2000 og Linux/Unix? Jeg kommer til å sitte på både windows og linux/unix når jeg utvikler, og da er det greit med samme miljø Lenke til kommentar
søppel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 IDE/Editor: Emacs kjører både under Linux og Windows. Konsoll: MSYS under Windows ~= konsoll i Linux. Kompiler: MinGW under Windows ~= GCC under Linux. Du finner både MinGW og Emacs til Windows her: http://cppno.nostdal.net/cgi-bin/ciki?do=view&page=45 Ellers pleier jeg å legge inn Wine under Linux .. så installerer jeg MinGW under Wine der også. Så tar jeg bare en kjapp wine -- g++ hello.cpp -o hello && ./hello.exe for å sjekke at ting fungerer under Windows også. VMWare er også å anbefalle, men denne koster penger. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mingw studio m/ mingw/gcc compiler og wxWindows cross-platform GUI bibliotek. Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg tenkte på noe litt mer gjennomført en emacs, med tanke på litt større prosjekter. Jeg bruker emacs til java/C nå, men det er langt fra effektivt nok når det blir litt større systemer. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Kan ikke si jeg savner noe i Emacs. Hva savner du? (Jeg kjenner deg ikke og vet ikke hvor mye erfaring du har, men vet du egentlig hva som finnes i og rundt Emacs?) Flere av Linux-kernel-hackerene bruker Emacs. Vil påstå Linux-kernelen hører hjemme i kategorien "større prosjekter". (så føkk deg og dine meninger om mine meninger liksom)*hidr* *starte-editor-flamewar-krig* :} Sist men ikke minst; jeg bruker Emacs, til både store og små prosjekter. Til store (gjerne cross-platform) prosjekter er faktisk CLI-verktøy som Make å foretrekke. Disse kaller jeg gjerne da fra Emacs v.h.a. "snarvei-taster". Bare ta en titt på så og si alle andre (store og små) prosjekter rundt om kring - hva bruker de? Edit: ..og så bruker man gjerne et SCM-system .. jeg bruker nå CVS .. men vurderer å gå over til Subversion. CVS har en del gammelt knøleri som henger igjen. Edit2: Til debugging bruker jeg GDB (så klart) .. valgrind, memprof, insight, ddd, .. o.s.v. Forslag fra andre følger -----> (bare ikke si at også disse ikke er "gjennomførte" nok; husk at det er du som spør - vi bare svarer så ærlig vi kan) Endret 8. juni 2004 av søppel Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Tenker mer i rettningen eclips for java. Emacs er kanskje kraftig, men jeg kan ikke parantes-språket og da virker det for meg som ganske tungvindt å sette opp emacs som man vil. Jeg vil heller ha noe mer ferdig 'out-of-box' som jeg kan bli kjent med. Har faktisk vurdert å teste Visualstudio.nyeste (som jeg har tilgang til gratis som studentversjon). Men jeg vil heller bruke OSS enn å støtte MS. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det finnes Eclipse for C++ også (CDT), har ikke testet, men synes det ligner (utseendemessig) på Emacs i hvertfall: http://ecb.sourceforge.net/screenshots/1.png http://download.eclipse.org/tools/cdt/down...es/screen1.jpeg Visual Studio blir i grunn en helt annen retning enn det du orginalt spurte om, men for all del. :] Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Open Watcom er også ganske bra, støtte for DOS extendere, mmmm DOS extender *sikle* Lenke til kommentar
søppel Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) mmmm DOS extender *sikle* Ah, GW4DOS Hehe, *savner Syndicate (av Bullfrog, for de som husker) under DOS* Spellte det på Amiga også, eller kanskje mest der. Endret 9. juni 2004 av søppel Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Syndicate! Har en original-CD med det liggende her et sted, men har hatt problemer med å få det til å funke på nyere maskiner. Har egentlig ikke prøvd så hardt heller, men. Genialt spill, spesielt til å være så gammelt! Ellers syns jeg ikke du skal være så nøye på at det skal være samme utviklingsmiljø. Jeg utviklet nylig en simulering av trykkluftdrevne kanoner, vha. C++ og SDL. Utviklingen forgikk først og fremst i Linux, der jeg brukte Kate og g++, men jeg hadde ikke noe problem med å ta med koden til en Windows-maskin og kode siste rest i Visual C++. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Noget OT dette, men Syndicate var et meget kult spill i sin tid ja. Bullfrog kunne sine ting. Angående emnet: Selv har jeg blitt ganske vant til Vim, men griper meg ofte i å ønske noe hakket mer avansert. En nestegenerasjons Vim? Endret 10. juni 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
søppel Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 En nestegenerasjons Vim? Emacs? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg ser ikke helt hvor Emacs passer inn? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Ok - ed da? $ ed? help ? ? ? quit ? exit ? bye ? hello? ? eat flaming death ? ^C ? ^C ? ^D ? .... http://www.dina.dk/~abraham/religion/ed-standard Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 ed blir mer første- enn nestegenerasjon vil jeg tro :] Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg foretrekker Quanta til å utvikle i. Den bruker samme syntax-highlight funksjonen som Kate men har en bedre prosjekt-styring. Den er dog ikke så kraftig som KDevelop, men prosjektene mine har ikke blitt så store enda. Debugger er det heller dårlig med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå