fudun Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Hei, lurte bare på hva folk liker å bruke for å skrive og kompilere c++ koden deres, trenger noe enkelt og oversiktelig med en bra debugger... EDIT: Til dere som forsatt skriver, det er litt mer nyttig lesing dersom dere slenger med en begrunnelse. Endret 27. mai 2004 av fudun Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg liker best MS Visual C++, men det koster jo noen kroner. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Prøv Dev-C++, det er gratis (www.bloodshed.net), lett å sette opp og har fungert helt greit så lenge jeg har prøvd det, noe som ikke er så lenge. Ellers syns jeg KDevelop er greit nok, og MS Visual C++ er også greit. Hva VC++ angår har jeg ikke prøvd den nyeste versjonen (Versjon 7, 2003-versjonen, .NET-versjonen eller hva den nå heter), bare versjon 6. Den har enkelte små feil og mangler her og der, men jeg har hørt at de er fikset i den nyeste versjonen. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 MinGWStudio syns jeg er ganske fin å bruke... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Microsoft Visual Studio .net! Man er da ikke gnien når det kommer til muligheten for et ypperlig utviklingsmiljø Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Emacs som ide. GDB, DDD og cli til debugging, og Make til å sette opp prosjekter. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Nja... det blir nok windows på meg uansett. Har brukt VS .NET litt til C# for et års tid siden. Ligger vel faktisk fortsatt inne på maskina, så hvis ingen har noen bedre forslag, så begynner jeg nok der. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 jeg bruker visual studio .NET 2003, og siden jeg startet med det klarer jeg ikke bruke noe annet. det er overlegent alt annet jeg har brukt, og er ene og alene DET programmet jeg ikke klarer meg uten (dvs som kan erstattes av et annet tilsvarende, da det ikke eksisterer noe tilsvarende). Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hvis ingen har noen bedre forslag Var det forslag du var ute etter -- og våre var for dårlige for deg? Eller var du egentlig, i utgangspunktet, ikke ute etter å prøve noe nytt (i praksis)? Forslag-meg-her-å-der .. Er sjeldent noen vitts å høre på hva andre mener uten og etterpå prøve (ja, lengre tid enn en heeel uke), og så gjøre seg opp en mening selv egentlig. *knaske eple* Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Borland C++ Builder er gratis i personal utgave. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Søppel: Det jeg mente, var at det virket som om folk generelt er fornøyd med Visual Studio .NET, og da kan jeg like gjerne bruke det jeg har. Jeg spurte fordi jeg ville finne ut hva folk anbefalte, og fikk svar. Jeg skal ha et kodeeksempel i C++ ferdig om en uke, og da har jeg ikke en uke til å teste ut hvert alternativ. Har nok med å lære meg C++... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 gvim, gcc, gdb og make fungerer ypperlig for meg Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Er ikke dette en veldig gammel tråd? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Er ikke dette en veldig gammel tråd? Nei: Post:#1 Skrevet: 11/05/2004 : 18:23 For denne delen av forumet å være, er ikke 14 dager særlig gammelt. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 For akkurat denne tråden, er det litt seint å komme med gode råd til meg ihvertfall. Jeg skrev ganske tidlig at jeg hadde en uke på meg, men kanskje andre har nytte av den. I så fall bør folk skrive med begrunnelse på hvorfor de foretrekker noe framfor noe annet. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Åh, det så jeg ikke. Jaja, litt info for andre skader ikke. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Får slenge meg på her jeg også da I Windows bruker jeg ConTEXT til å skrive koden og Borland C++ Compiler 5 for å kompilere. I Linux bruker jeg K-write til å skrive koden og GCC til å kompilere. Lenke til kommentar
vvizard Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Avhengig av størrelsen på prosjektet bruker jeg enten vim, kate eller kdevelop. Som regel vim når jeg tester ut noe nytt småtteri (noe jeg gjør ganske mye, siden jeg er ganske newbie). Kate dersom det er ett lite prosjekt men allikevel inneholder nok filer til å trenge litt enkel prosjekt-håndtering, eller kdevelop, dersom det er ett større prosjekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå