Vike Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 etter at jeg satte i et MIST vannkjøling i mitt kabinett. (raidmax midi tower) ble det litt trangt, og dermed dårlig med luftgjennomstrømmning. dermed gikk min hd temperatur opp til 40 grader. plutselig kjører winxp chkdisk hver gang jeg starter pc'n... er d hd'n som klikker eller er den for varm ? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Vel, mine disker ligger på 35-42 grader, aldri opplevd noen problemer faktisk... Hva slags disk er det? Finner chkdisk noen feil da? Edit: Forresten så er det vel litt feilposta kanskje? Endret 11. mai 2004 av CSSSK Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 jepp feilpostet... Men back to topic: tror det først er ved rundt 60 grader på harddisken at man får opp et vindu i windows som sier at disken din er for varm og at det er fare for kræsj (mine kilder er uransaklige... ). det er mange alternativer til harddisk kjøling... siden du har vannkjøling kan du jo foreksempel kjøpe en sånn til hver disk. de koster 275 stykket. bor du i oslo kan du jo foreksempel dra ned til Digital Impuls som ligger i samme gata som komplett (som nå heter datakjeden. mener å huske at gata heter møllergata... Denne og Denne er kanskje også gode alternativer, men siden du har et raidmax kabinett som er ganske lite ville jeg kanskje heller satsa på vannkjøleren... personlig skal jeg ha 2 stk av den... Lenke til kommentar
Vike Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 takker for svar. mulig den er feilpostet. var i tvil om denne skulle i kjøling, eller lagringsmedium. håper moderatorere synes d er ok, eller flytter den disken er en Seagate Barracuda 120gb. vurderte en hd kjøler men er ikke plass.... har en aerogate II fancontroller med hd vifte. skal flytte hd'n din. måtte fjerne en side av hd rack for å få plass til radiator satser på at d går bra. men d virker som at hd'n snart tar kvelden. og nei, chkdsk finner ingen feil Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 hvis du har kjøpt disken på komplett og den tar kvelden så får du en ny... seagate har hatt litt problemer med 120gb serien sin.... men du kan kjøpe den vannkjølingsblokka til hd'en... den plaseres i en 5,25" plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå