Petteram Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 siden jeg er rørlegger har jeg i det siste fundert på å bruke en vanlig varmeradiator og sirkulasjonspumpe for varmeanlegg. Radiatorene fåes i alle størrelser og er ikke mer enn et par cm tykke. disse er laget for å avgi masse varme uten bruk av vifter. for å drive dette ville jeg brukt en 1/2" sirkulasjonspumpe. disse er helt lydløse og er beregnet å gå kontinuerlig i årevis. Monterer da radiatoren ( 60x60cm) under skrivebordet med pumpen påmontert. slanger inn i ryggen på kabinettet og inn på vannblokken. Det fine er at det er egen lufteskrue på radiatorene, slik at man kan få ut all luft under påfylling. Selfølgelig vann med en liten dash water wetter. Noen som liker ideen? Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Yepp !!! Det er et interresant prosjekt. Jeg har sett en lignende sak før, men da var den passive raditoren heimesnikra! Dette må du komme med oppdateringer på etterhvert som prosjektet skrider sin gang ! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 YEp, det går ann!.. Hva betaler du for radiatoren og pumpa? Du har en rimelig svær radiator, det er det som er noe av forskjellen. Tenk deg at den kjøler bra uten vifter, tenk hva den kjøler med noen vifter:D Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Har vært hos rørgrossisten i dag, regner med å få priser i løpet av dagen. Grundfos sirkulasjonspumper har 3 trinnsbryter, slik at den kan kjøres på forskjellige hastigheter. problemet er at den skal kjøres på et 10mm system. Har levert en skisse til kundebehandleren hos Bergens rørhandel, som skal undersøke at det går uten at pumpen "går varm". Kommer nok ikke til å montere vifter på systemet. Jeg begynte med dette for å få det mest mulig lydløst. Skifter nok ut Wd diskene med de nye Barracuda diskene til Seagate.... Lenke til kommentar
A|exander Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Dette så bra ut... kanskje du burde vurdere noen vifter.... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Pumpene er ikke stille de heller. 120mm Papst på 5-7v er stillere vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 12:40, Petteram skrev:Skifter nok ut Wd diskene med de nye Barracuda diskene til Seagate.... Nye? Har du noe info om Barracuda 5 eller tenker du på aldrende 4? Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Testen finner du her: http://www.hardware.no/tester/harddisk/bar...iv80/index.html Både diskene og resten av systemet vil ha godt av støydempingsmatter uansett. Kanskje NoVibes også. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 18:14, simiden skrev:Testen finner du her:http://www.hardware.no/tester/harddisk/bar...iv80/index.html Det 'cuda 4 da :sad: Er ikke ny den akkurat Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 8. april 2002 Forfatter Del Skrevet 8. april 2002 Vel, i forhold til Western Digital diskene mine er de veldig nye.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå