Stroyer Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Har søkt rundt i hele forumet, men fant ikke noe som kunne hjelpe meg. Jeg pusler litt med C++ igjen, og lager et program der du skriver hvor du bor, så skal programmet si det (eller "skrive det ut," som man sier) senere i programmet. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal lage delen hvor man skriver stedsnavnet inn i variablen. Dette har jeg pleid å bruke cout << "Skriv inn stedet "; int spm2hvor cin >> spm2hvor Men jeg har en vond følelse av at f.eks. "int" bare gjenkjenner tall. _____ EDIT _____ Fant ut at jeg må definere (el.) variablen først: string spm2hvor; Endret 11. mai 2004 av Stroyer Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du må inkludere cstring får å bruke strenger. Tror det beste er å bruke cin.getline() til input av strenger. string Adresse; cin.getline(Adresse, 100); Tallet hundre indikerer hvor mange bokstaver adressen kan inneholde, noe som er lurt å bruke hvis du skal lagre input'en i en char-array isetedet for en string. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Rettelse: Du må inkludere <string> hvis du skal bruke std::string. Det beste er å bruke std::getline(std::istream, std::string), slik: #include <iostream> #include <string> int main() { std::string my_string; std::getline(std::cin, my_string); std::cout << my_string << std::endl; return 0; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå